Skocz do zawartości

Poradnik WorldBorder


DzakPlak_

Rekomendowane odpowiedzi

Picsart_24-01-31_22-47-52-406-removebg-preview.png

 

WorldBorder to plugin umożliwiający pozbywanie się mapy, która znajduje się poza granicą. Usunięte tereny nie zostaną zastąpione powietrzem, więc jeśli za jakiś czas zdecydujesz się na powiększenie granicy usunięty teren wygeneruje się ponownie. (Wszelkie budowle utworzone przez graczy nie wygenerują się ponownie)

 

Poniżej znajdują się komendy oraz opisy pluginu.

 

Oznaczenia:

< > wartość musi zostać podana.

[ ] podanie wartości nie jest wymagane.

 

Picsart_24-01-31_23-18-20-769-removebg-preview.png

 

/wb - wyświetla listę dostępnych poleceń.

 

/worldborder set <promieńX> [promieńZ] - ustawia granicę świata o określonym promieniu, wyśrodkowaną na Tobie.

Spoiler

Jeśli promieńZ nie zostanie określony, w obu przypadkach zostanie użyta wartość promieniaX.

 

/wb [nazwa świata] set <promieńX> [promieńZ] <x> <z> - ustawia granicę ze współrzędnymi x i z określonego środka.

 

/w [nazwa świata] set <promieńX> [promieńZ] spawn - ustawia granicę z punktem odrodzenia świata jako środek.

Spoiler

/worldborder set 2000 - Ustawia granicę bieżącego świata o promieniu 2000 (całkowity obszar 4000x4000 bloków), wyśrodkowaną dokładnie w miejscu, w którym stoisz.

/worldborder set 2000 1000 - jak wyżej, ale z promieniem X wynoszącym 2000 i promieniem Z wynoszącym 1000 (całkowity obszar 4000x2000 bloków), co czyni go szerszym na osi X niż na osi Z.

/wb netherworld set 250 -12,5 47,3 - Ustawia granicę świata o nazwie "netherworld" o promieniu 250 (obszar 500x500), ze środkiem -12,5 (X) na 47,3 (Z).

/wb kształt round - Ustawia kształt obramowania na okrągły/eliptyczny dla wszystkich światów.

/wb wshape square - Ustawia kształt obramowania bieżącego świata na kwadratowy/prostokątny, nie wpływając na domyślny kształt używany przez inne światy.

 

/wb set <promieńX> [promieńZ] gracz <nazwa gracza> - ustawia obramowanie wyśrodkowane na określonym graczu dla świata, w którym się aktualnie znajduje.

 

/wb [nazwa świata] setcorners <x1> <z1> <x2> <z2> - set granica oparta na współrzędnych narożnika od lokalizacji (x1, z1) do (x2, z2).

 

/wb [nazwa świata] radius <promieńX> [promieńZ] zmienia promień granicy świata.

Spoiler

Świat musiał mieć już ustawioną granicę, ponieważ wartości x i z nie są modyfikowane. Można dodać „ + ” lub „ - ” na początku promieniaX lub promieniaZ, aby bieżący promień został zwiększony lub zmniejszony o określoną wartość.

 

/wb knockback <odległość> - Określa jak daleko gracz może przesunąć się z powrotem do granicy, gdy ją przekroczy.

 

/worldborder center <pos> - Centruje granicę świata

Spoiler

Określa poziome współrzędne środka granicy świata.

 

/worldborder add <odległość> [<czas>] - Zmniejsza lub zwiększa średnicę granicy świata.

 

/worldborder damage amount <obrażenia> - Ustawia wielkość obrażeń granicy świata na określoną wartość.

Spoiler

Każdy gracz znajdujący się poza buforem granicy świata otrzymuje taką ilość obrażeń na sekundę.

Określa obrażenia, jakie gracz otrzymuje na sekundę za każdy blok przekraczający bufor granicy świata. 

Przykład: Jeśli <obrażenia> wynosi 0,1, gracz znajdujący się 5 bloków poza buforem granicy świata otrzymuje 0,5 obrażeń na sekundę (obrażenia mniejsze niż połowa serca mogą nie zmieniać wizualnego wyświetlania zdrowia, ale nadal się kumulują). Początkowo ustawione na 0,2.

 

 

/worldborder get - Zwraca bieżącą średnicę granicy świata.

 

/worldborder warning distance <odległość> - Ustawia odległość ostrzegawczą od granicy świata na określoną wartość.

Spoiler

/worldborder warning distance [#] zmienia jak daleko gracz musi znaleźć się od granicy świata, by na jego ekranie zaczęła pojawiać się czerwona poświata sugerująca zagrożenie.

Domyślnie wartość wynosi 5 bloków. 

 

/worldborder warning time <czas> - Ustawia czas ostrzeżenia o granicy świata na określoną wartość.

Spoiler

/worldborder warning time [#] działa jak komenda wyżej, lecz jest używana, gdy granica się kurczy.

 

 

/wb [nazwa świata] clear - usuwa granicę wybranego świata.


/wb clear all - usuwa wszystkie granice wszystkich światów.

 

/wb bypass [gracz] [on|off] - włącza/wyłącza tryb omijania granic bez odrzucenia.

 

/wb bypasslist - wyświetla listę wszystkich graczy, którzy mają włączone omijanie granic.

 

/wb list -  wyświetla pełne informacje o granicach wszystkich światów.

 

/wb shape 

| elliptic | round | rectangular | square | - ustawia podstawowy kształt obramowania.

 

/wb wshape [nazwa świata]

| elliptic | round | rectangular | square | defaul | - Zastępuje kształt dla wybranego świata. Świat musi mieć  już wytyczoną granicę.

Spoiler

Domyślny kształt używany przez inne światy (ustawiony poprzez /wb shape) nie zostanie przez to zmieniony.

 

/wb [nazwa świata] fill [freq] [pad] [force] - generuje wszystkie brakujące elementy dla wybranego świata, aż do granicy.

Spoiler

Wartości:

[freq] - liczba prób sprawdzenia/wygenerowania porcji na sekundę (domyślnie 20).

[pad] - określa wielkość bufora, którą należy dodać poza swoimi granicami (domyślnie 208, powinno zapobiec generowaniu większej liczby fragmentów przez graczy).

[force] - wartość siły, jeśli chcesz wymusić ładowanie wszystkich fragmentów świata zamiast automatycznego pomijania fragmentów, które są już w pełni wygenerowane użyj "true" 

 

Spoiler

Po użyciu fill otrzymasz trochę informacji na temat procesu i będziesz musiał wpisać /wb fill confirm, aby faktycznie rozpocząć proces.
 Co 5 sekund wyświetli raport o postępie wraz z szacunkowym procentem ukończenia. 
Aby wstrzymać/wznowić proces w dowolnym momencie jego działania, możesz użyć polecenia
/wb fill pause. 
Podobnie, aby anulować proces, możesz użyć polecenia
/wb fill cancel.
Jeśli w dowolnym momencie wykryje, że jest bardzo mało dostępnej pamięci (mniej niż 200 MB), automatycznie wstrzyma proces i automatycznie wznowi, jeśli będzie dostępne co najmniej 500 MB pamięci. Jeśli wyłączysz serwer w trakcie działania procesu, zostanie on nawet oznaczony jako postęp i automatycznie będzie kontynuowany, gdy tylko serwer ponownie się uruchomi. W takim przypadku, jeśli chcesz, aby zakończył się on tak szybko, jak to możliwe, zwykłe zatrzymanie i ponowne uruchomienie serwera jest zazwyczaj znacznie szybsze niż czekanie, aż Java zdecyduje się na usunięcie elementów bezużytecznych.

/wb [nazwa świata] trim [freq] [pad]Odcina dodatkowe kawałki dla wybranego świata, za granicą. 

Spoiler

Wartości: 
[freq]
- liczba fragmentów na sekundę, które będą próbowały sprawdzić (domyślnie 5000).
[pad] - określa wielkość bufora, który należy zachować poza granicami (domyślnie 208, powinno zapobiec generowaniu większej liczby fragmentów przez graczy).

Spoiler

Jeśli używasz pluginu DynMap i używasz polecenia „trim”, będziesz musiał później zrestartować serwer, a następnie uruchomić „fullrender” w DynMap, aby poprawnie zaktualizować wyświetlanie mapy. Polecenie „trim” jest uzupełnieniem polecenia „fill”.

 

/wb wrap [nazwa świata] <on|off> - Włącza zawijanie obramowań dla określonego świata (domyślnie wyłączone). 

Spoiler

Spowoduje to, że przejścia graniczne w tym świecie wyślą gracza na przeciwną krawędź granicy, zamiast po prostu go odrzucać.

 

/wb fillautosave <sekundy> - ustawia interwał automatycznego zapisywania świata podczas procesu wypełniania.

Spoiler

Domyślnie 30 sekund, ustaw na 0, aby wyłączyć automatyczne zapisywanie świata (niezalecane).

 

/wb setmsg <wiadomość> - zmienia wiadomość graniczną.

 

/wb getmsg - wyświetla komunikat osobom przekraczającym granicę.

 

/wb delay <liczba> - liczba taktów serwera, jakie będzie oczekiwał pomiędzy odprawami granicznymi, domyślnie jest to 5 ticków (250ms); każdy takt serwera trwa około 50 ms.


/wb remount <ilość> - Ustawia opóźnienie w taktowaniu serwera przed ponownym wsiadaniem gracza do pojazdu po tym, jak został on odepchnięty od granicy.

Spoiler

Domyślnie wynosi 0, co uniemożliwia ponowne dosiadanie i pozostawia pojazd obok gracza.

Ta wartość nie powinna być ustawiona na wartość mniejszą niż 10 (poprzednia wartość domyślna) na serwerze publicznym, ponieważ mogłoby to prowadzić do usterek klienta.

 

/wb whoosh <on|off> - włącza lub wyłącza efekt odrzutu "whoosh".

 

/wb portal <on|off> - włącza lub wyłącza przekierowanie portalu (domyślnie włączone).

Spoiler

Zwykle powinieneś wyłączyć tę opcję tylko wtedy, gdy masz problemy z Multiverse, które nie tworzą portali lub jakąkolwiek inną niezgodnością pluginów.

 

/wb denypearl <on|off> - opcja przełączająca, która anuluje perły Endu wyrzucane poza granicę, zamiast tylko dostosowywać ich lokalizację docelową. (domyślnie włączone)
 

Picsart_24-02-01_18-38-06-293-removebg-preview.png

 

/wb dynmap <on|off> Włącz/wyłącz integrację DynMap.

Spoiler

 Spowoduje to wyświetlenie twoich granic w DynMap i powinny one zostać zaktualizowane niemal natychmiast, jeśli zmienisz cokolwiek na temat granicy.

Domyślnie ustawione jest na "true"

 

/wb dynmapmsg <tekst> - Granice pokazane w DynMap będą miały etykietę z tym tekstem. Domyślnie jest to „Granica świata”.

 

Picsart_24-02-01_19-10-21-633-removebg-preview.png

 

/wb reload - Przeładowywuje dane z pliku config.yml. (Zwykle nie ma takiej potrzeby)

 

/wb debug <on|off> - włącza lub wyłącza wyjście debugowania konsoli. (Zwykle nie ma takiej potrzeby)

 

Autor: @ DzakPlak_

Data wykonania: 01/02/2024

9d2836719b19632387349875a51429ae.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...