Skocz do zawartości

Poradnik WorldEdit


berkowskyy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Admin

o5Jh6BC.png

Kliknij na wybraną kategorię, aby do niej przejść:

Ogólne komendy | Nawigacja | Pozycja (selekcja) | Edycja zaznaczenia | Generowanie 

Schematy i schowek | Narzędzia | Super Kilof | Pędzle | Pozostałe komendy

 

Oznaczenia: 

<> - wartości musi zostać podana

[ ] - podanie wartości nie jest wymagane (opcjonalnie)

 

PED28Yc.png

 

/we help lub /worldedit help - pokazuje listę komend z WorldEdita

Aby przejść do wybranej strony z komendami należy wpisać /we help -p <numer strony> (przykład: /we help -p 5)

 

//wand - przywołuje różdżkę (drewnianą siekierę) do Twojego EQ

Dzięki różdżce możesz wyznaczać obszar zaznaczenia (lewy - prawy)

 

/toggleeditwand - wyłącza działanie różdżki (drewniana siekierka staje się zwykłym przedmiotem)

 

//undo - cofa poprzednio wykonaną czynność

 

//redo - cofa cofnięcie ostatnio wykonanej czynności (czyli cofa //undo)

 

//clearhistory - czyści historię wykonywanych czynności

 

//limit <limit> - ustawia limit bloków na wykonywane czynności

Jeżeli ustawisz //limit -1 to masz nieskończony limit bloków

 

//gmask <maska> - ustawia globalną maskę (na wszystkie komendy)

Przykład: dzięki //gmask #solid wszystkie komendy będą działać na stałych blokach (czyli bez wody, powietrza etc.)

 

Wytłumaczenie masek:

Spoiler

#solid - działa na stałych blokach

#air - działa tylko na powietrze

#existing - działa na wszystko, co nie jest powietrzem

#exposed - działa na te bloki, które są wystawione na powietrze przynajmniej z jednej strony

#region - działa na zaznaczeniu, które zostanie wybrane przed ustawieniem tej maski

#dregion - działa na zaznaczeniu, które aktualnie zostanie wybrane

## - działa na typie rodzajach danego bloku, np. ##wool będzie działało na wszystkich kolorach wełny

! - negacja, działa na blokach oprócz wybranego, np. !stone spowoduje, że wybrana komenda będzie działać na wszystkie bloki, oprócz kamienia

 

 

 

ToVj3zh.png

 

/unstuck - pozwala na wyjście z bloku, jeśli w nim utkniesz

 

/ascend - przenosi Cię o 1 poziom w górę 

Jeżeli chcesz przenieść się o kilka poziomów wyżej, skorzystaj z /ascend <ilość poziomów>

 

/descend - przenosi Cię o 1 poziom w dół

Jeżeli chcesz przenieść się o kilka poziomów niżej, skorzystaj z /descend <ilość poziomów>

 

/ceil - przenosi Cię do sufitu, stawiając blok szkła pod Tobą

Spoiler

/ceil -f → wymusza, że ustawia Cię pod sufit bez szkła, jeżeli masz możliwość latania

/ceil -g → wymusza, że ustawia Cię pod sufit ze szkłem, niezależnie czy masz włączone latanie

 

/thru - umożliwia przechodzenie przez ścianę, na którą patrzysz

 

/jumpto lub /j - przenosi Cię tam, gdzie patrzysz

 

/up <ilość> - przenosi Cię o daną liczbę kratek w górę, stawiając pod Tobą szkło

Spoiler

/up -f → wymusza, że przenosi o daną liczbę kratek w górę bez szkła, jeżeli masz możliwość latania

/up  -g → wymusza, że przenosi o daną liczbę kratek w górę ze szkłem, niezależnie czy masz włączone latanie

 

 

 

VM3cRZJ.png

 

//pos1 - ustawia pierwszą pozycję zaznaczenia tam, gdzie stoisz

Można ustawić ją również poprzez podanie X Y Z (przykład:  //pos1 49,25,-120)

 

//pos2 - ustawia drugą pozycję zaznaczenia tam, gdzie stoisz

Można ustawić ją również poprzez podanie X Y Z (przykład:  //pos2 51,65,420)

 

//hpos1 - ustawia pierwszą pozycję na blok, na który patrzysz

 

//hpos2 - ustawia drugą pozycję na blok, na który patrzysz

 

//chunk - zaznacza chunk, na którym się znajdujesz

Możesz zaznaczyć chunk poprzez wpisanie jego pozycji (przykład: //chunk 2,0,26)

Spoiler

//chunk -s → Zaznacza wszystkie chunki, które obejmuje zaznaczenie

//chunk -c → wykorzystuje koordynaty chunku zamiast koordynaty bloku

 

//contract <wartość> [odwrotna wartość] [kierunek]  - zmniejsza obszar zaznaczenia o daną wartość

Spoiler

<wartość> - zmniejsza zaznaczenie o daną wartość

[odwrotna wartość] - zmniejsza zaznaczenie o daną wartość z drugiej strony zaznaczenia

[kierunek] - zmniejsza zaznaczenie w wybranym kierunku (jeśli kierunek nie zostanie podany, zaznaczenie zostanie zmniejszone w kierunku, w którym patrzysz)

 

 

//shift <wartość> [kierunek] - przesuwa obszar zaznaczenia bez zawartości wewnątrz regionu

Jeśli kierunek nie zostanie podany, zaznaczenie przesunie się w kierunku, w którym patrzysz

 

//outset <wartość> - zwiększa zaznaczenie w każdą stronę o daną wartość

Spoiler

//outset -h → rozszerza zaznaczenie tylko w poziomie

//outset -v → rozszerza zaznaczenie tylko w pionie

 

//inset <wartość> - zmniejsza zaznaczenie w każdą stronę o daną wartość

Spoiler

//inset -h → zwęża zaznaczenie tylko w poziomie

//inset -v → zwęża zaznaczenie tylko w pionie

 

//size - podaje informacje o obszarze zaznaczenia

//size -c - podaje informacje o schowku

 

//count <blok/maska> - Zwraca liczbę policzonych bloków/maski

Przykład: //count dirt, //count #air

 

//distr - podaje informacje o ilości bloków w zaznaczeniu oraz ilość i wartość procentową danego bloku w tym obszarze 

Spoiler

//distr -c → podaje informacje o schowku

//distr -d → podaje informacje poprzez podział bloków według ich stanu (np. różne poziomy plonów będą oddzielnie pokazywane)

//distr -p <numer strony> → pokazuje daną stronę z listy, jeśli jest więcej stron

 

//sel <tryb> - zmienia tryb zaznaczenia

//sel -d <tryb> - ustawia dany tryb na domyślny

Samo użycie komendy //sel czyści zaznaczenie

 

Tryby zaznaczenia:

Spoiler

cuboid - standardowy tryb, zaznaczenie prostopadłościanu (pozycje przekątnych)

extend - podobny do trybu cuboid, jednak nie da się zmniejszyć zaznaczenia

poly - tryb, w którym można wybrać wiele punktów i tworzyć różne kształty zaznaczenia obszaru

ellipsoid - tworzy elipsoidę na podstawie dwóch punktów - lewy: wyznacza środek, prawy: rozszerzenie zaznaczenia

sphere - tryb zaznaczenia, który zawsze tworzy kulę, pozycje zaznaczenia takie same jak w ellipsoid

cyl - tryb zaznaczenia w postaci cylindra, pozycje zaznaczenia takie same jak w ellipsoid

convex - tryb tworzący kształt wielościenny

 

//expand - <wartość> [odwrotna wartość] [kierunek]  - zwiększa obszar zaznaczenia o daną wartość

Spoiler

<wartość> - zwiększa zaznaczenie o daną wartość

[odwrotna wartość] - zwiększa zaznaczenie o daną wartość z drugiej strony zaznaczenia

[kierunek] - zwiększa zaznaczenie w wybranym kierunku (jeśli kierunek nie zostanie podany, zaznaczenie zostanie zwiększone w kierunku, w którym patrzysz)

 

//expand vert - rozszerza zaznaczenie maksymalnie w pionie (góra-dół)

 

 

 

X8pWBdR.png

 

//set <blok> - ustawia dany blok na całe zaznaczenie

 

//line <blok> [grubość] - tworzy linię pomiędzy dwoma punktami

WAŻNE Komenda działa tylko w trybie cuboid i convex

 

//curve - tworzy linię po zaznaczeniu

WAŻNE Komenda działa tylko w trybie convex

 

//replace [blok do zamiany] <aktualny blok> - zamienia wszystkie bloki w danym regionie

Jeżeli nie podasz jaki blok ma zostać zmieniony, wszystkie bloki zostaną zmienione na wybrany (działanie podobne do //set)

 

//overlay <blok> - ustawia blok na górną warstwę zaznaczenia

 

//center <blok> lub //middle <blok> - wyznacza środek zaznaczenia wybranym blokiem

 

//naturalize - zamienia górna warstwę na trawę, 3 następne w ziemię, a resztę w kamień (unaturalnia teren)

 

//walls <blok> - tworzy ściany z wybranego bloku wokół zaznaczenia

 

//faces <blok> lub //outline <blok> - tworzy w zaznaczeniu podłogę, ściany oraz sufit z wybranego bloku

 

//smooth [ile razy] [blok/maska] - wygładza zaznaczenie

Spoiler

[ile razy] - ile razy dany obszar ma zostać wygładzony

[blok/maska] - wybranie bloku lub maski, która ma zostać wygładzona

Jeżeli nie podasz ilości iteracji oraz jakie bloki mają być wygładzone, cały zaznaczony obszar zostanie wygładzony

 

//move [ile razy] [kierunek] - przesuwa tylko i wyłącznie zawartość zaznaczenia (obszar zaznaczenia zostaje w tym samym miejscu)

Spoiler

[ile razy] - o ile kratek zawartość obszaru ma się przesunąć

[kierunek] - kierunek, w którym zawartość zaznaczenia ma się przesunąć

Jeżeli nie podasz żadnej z tych wartości, zawartość regionu przesunie się o 1 w kierunku, w którym patrzysz

 

//move -s → przesuwa zawartość zaznaczenia do lokalizacji docelowej

//move -a → przesuwa zawartość zaznaczenia bez powietrza

//move -e → przesuwa zawartość zaznaczenia wraz z bytami (stojaki, ramki, etc.)

//move -b → przesuwa zawartość zaznaczenia wraz z biomem

//move -m <blok/maska> → przesuwa zawartość zaznaczenia tylko tych bloków, które zostały określone

 

//stack - [ile razy] [kierunek] - powtarza zaznaczenie

Spoiler

[ile razy] - ile razy zawartość obszaru ma się powtarzać

[kierunek] - kierunek, w którym zawartość zaznaczenia ma się powtarzać

Jeżeli nie podasz żadnej z tych wartości, zawartość zaznaczenia zostanie powtórzona raz w kierunku, w którym patrzysz

 

//stack -s → Przesuwa zaznaczenie do ostatniego powtórzenia obszaru

//stack -a → powtarza bez powietrza

//stack -e → powtarza wraz z bytami (ramki, stojaki, etc.)

//stack -b → powtarza z biomem

//stack -m <maska/blok> → powtarza tylko wybrane bloki/maskę w zaznaczeniu

 

//regen - regeneruje zaznaczony obszar 

Spoiler

[seed] - regeneruje obszar z wybranego seed'a, bez podania regeneruje teren poprzez seed świata

//regen -b → regeneruje również biomy

 

//hollow - tworzy dziurę w zaznaczeniu

 

//forest [typ lasu] [gęstość]- tworzy las w zaznaczeniu

Spoiler

[typ lasu] - można wybrać, jaki las zostanie wygenerowany. Bez podania zostanie utworzony las dębowy

[gęstość] - wartość, w jakiej las ma być gęsty. Bez podania będzie to wartość domyślna.

 

//flora [gęstość] - dodaje florę do regionu

 

 

 

OttRFUZ.png

 

//hcyl <blok> <promień> [wysokość] - tworzy pusty cylinder

Spoiler

W promieniu mogą zostać podane dwie wartości promienia, tworząc inny kształt cylindra

Przykład: //hcyl stone 2,10 5 (2 i 10 to promienie, 5 to wysokość)

 

//cyl <blok> <promień> [wysokość] - tworzy pełny cylinder

Spoiler

W promieniu mogą zostać podane dwie wartości promienia, tworząc inny kształt cylindra

Przykład: //cyl stone 2,10 5 (2 i 10 to promienie, 5 to wysokość)

 

//hsphere <blok> <promień> - tworzy pustą kulę

Spoiler

Można również zmieniać kształt kuli poprzez podanie 3 różnych wartości promienia

Przykład: //hsphere dirt 3,5,12 

//hsphere -r → tworząc kulę jej dolna podstawa będzie pod Tobą

 

//sphere <blok> <promień> - tworzy pełną kulę

Spoiler

Można również zmieniać kształt kuli poprzez podanie 3 różnych wartości promienia

Przykład: //sphere dirt 3,5,12 

//sphere -r → tworząc kulę jej dolna podstawa będzie pod Tobą

 

/forestgen [wielkość] [rodzaj] [gęstość] - tworzy las

Spoiler

[wielkość] - jak wielki ma być las (ilość kratek)

[rodzaj] - jaki rodzaj lasu ma zostać wygenerowany

[gęstość] - jak gęsty ma być las

 

/pumpkins [wielkość] - tworzy las dyń

 

//hpyramid <blok> <wielkość> - tworzy pustą w środku piramidę

 

//pyramid <blok> <wielkość> - tworzy wypełnioną piramidę

 

 

 

eg2EobI.png

 

Schematy pozwalają na przechowywanie np. budynków, struktur i wszelkich obszarów zaznaczenia, które może wczytać/wkleić każda osoba posiadająca dostęp do schematów.

 

/schem list - pokazuje listę schematów

Poprzez /schem list -p <numer strony> możesz przechodzić między stronami

 

/schem load <nazwa schematu> - wczytuje schemat do schowka

Również można kliknąć w literę "L" w liście schematów, aby go wczytać

Spoiler

image.png

 

/schem delete <nazwa schematu> - usuwa wybrany schemat

 

/schem save <nazwa schematu> - tworzy schemat

UWAGA Żeby stworzyć schemat, musisz mieć skopiowane dane zaznaczenie

 

//copy - kopiuje obszar zaznaczenia do schowka

Spoiler

//copy -e → kopiuje wraz z bytami (stojaki, ramki, etc.)

//copy -b → kopiuje wraz z biomem

//copy -m <maska/blok> - ustawia wybraną maskę/blok, a reszta bloków zamienia się w powietrze

 

//cut - wycina obszar zaznaczenia i zapisuje go do schowka

(działanie podobne do //copy ale z usunięciem skopiowanego obszaru)

Spoiler

//cut [blok] - wycina zaznaczenie, kopiuje do schowka i zostawia na zaznaczeniu wybrany blok

//cut -e → wycina wraz z bytami (stojaki, ramki, etc.)

//cut -b → wycina wraz z biomem

//cut -m <maska/blok> → ustawia dany blok/maskę, a reszta bloków staje się powietrzem

 

//paste - wkleja zaznaczenie ze schowka

Spoiler

//paste -a → wkleja zaznaczenie bez powietrza

//paste -o → wkleja zaznaczenie w oryginalnej pozycji

//paste -s → po wklejeniu zostanie zaznaczony obszar

//paste -n → zaznacza obszar wklejenia, bez wklejania zawartości

//paste -e → wkleja zawartość wraz z bytami (ramki, stojaki, etc.)

//paste -b → wkleja wraz z biomem

//paste -m <źródło maski> → wkleja tylko bloki pasujące do maski

 

//rotate <obrót przez Y> [obrót przez X] [obrót przez Z] - obraca zaznaczenie ze schowka za pomocą stopni (90, 180, 270, również na minusie)

 

//flip [kierunek] - odwraca zaznaczenie ze schowka

Bez podania kierunku odwróci zaznaczenie w przeciwną stronę, w którą się patrzysz

 

/clearclipboard - czyści schowek

 

 

 

386VFFq.png

 

/tool tree [typ drzewa] - narzędzie do generowania drzewa

Bez podania typu drzewa utworzy się drzewo dębowe

 

/tool repl <blok> - narzędzie do podmieniania bloku
 

/tool stacker [zasięg] [maska] - narzędzie do nakładania stosu bloków

Spoiler

[zasięg] - ile maksymalnie ma być nałożonych na sobie bloków

[maska] - na jakiej masce/bloku ma działać nakładanie stosu bloków

 

/tool farwand - różdżka działająca na odległość

 

/tool none lub /tool unbind - wyłącza narzędzie na wybranym przedmiocie

 

/tool deltree - usuwa unoszące się w powietrzu drzewo

Narzędzie działa na unoszące się w powietrzu drzewa, które nie są złączone z innymi drzewami

 

/tool lrbuild <pierwszy blok> <drugi blok> - narzędzie do stawiania bloków na odległość

Lewy przycisk stawia <pierwszy blok>, prawy przycisk stawia <drugi bok>

 

/tool floodfill <blok> <zasięg> - zamienia połączone bloki tego samego typu na wybrany blok

 

 

 

qE9upeZ.png

 

/superpickaxe single - włącza pojedynczy tryb super kilofa

 

/superpickaxe area - włącza obszarowy tryb super kilofa

 

/superpickaxe recursive - włącza rekurencyjny tryb super kilofa

 

 

 

cpuJzdu.png

 

/br forest <kształt> [promień] [gęstość] <typ> - tworzy pędzel, który generuje drzewa

Spoiler

<kształt> - kształt pędzla (cylinder, cuboid, sphere)

[promień] - jak duży ma być pędzel

[gęstość] - jak gęsty ma być utworzony las

<typ> - jakiego rodzaju drzewa mają się generować

 

/br butcher [zasięg] lub /br kill [zasięg] - pędzel do zabijania mobów w zasięgu pędzla

Spoiler

/br butcher -p → zabija również oswojone zwierzęta

/br butcher -n → zabija również villagerów (NPC)

/br butcher -g → zabija również golemy

/br butcher -a → zabija również zwierzęta

/br butcher -b → zabija również moby z otoczenia

/br butcher -t → zabija również moby posiadające na sobie znacznik

/br butcher -f → zabija również przyjazne moby

/br butcher -r → niszczy również stojaki na zbroję

/br butcher -w → zabija również wodne moby

 

/br paint <kształt> [zasięg] [gęstość] <forest/item/set> - pędzel stosujący funkcje

Spoiler

forest - tworzy las

item - imituje użycie danego przedmiotu

set - ustawia dany blok w zasięgu pędzla, wtapiając go w teren

 

/br none - usuwa wszelkie pędzle z narzędzi

 

/br gravity [zasięg] - pędzel symulujący efekt grawitacji

Spoiler

/br gravity -h <wysokość> → zmienia wysokość symulacji grawitacji między podaną wysokością, w górę i w dół

 

/br ex [zasięg] - pędzel gaszący pożar

 

/br sphere <blok> [zasięg] - tworzy kulisty pędzel

 

/br raise <kształt> [zasięg]- pędzel podnoszący wszystko bloki o jeden 

 

/br lower <kształt> [zasięg] - pędzel obniżający wszystko o jeden

 

/br smooth [zasięg] [ile razy ma wygładzić] [maska] - będzie wygładzający obszar

 

/br cyl <blok> [zasięg] [wysokość] - tworzy cylindryczny pędzel

 

/br set <kształt> [zasięg] <blok> - tworzy pędzel ustawiający dany blok w wybranym kształcie

 

/br apply <kształt> [zasięg] <forest/item/set> - pędzel nakładający funkcje na dany blok

 

/br snow <kształt> [zasięg] - tworzy pędzel tworzący warstwę śniegu w wybranym kształcie

Spoiler

/br snow -s → umożliwia stackowanie się śniegu na sobie

 

/br biome <kształt> [zasięg] <rodzaj biomu> - pędzel ustawiający dany biom w zasięgu pędzla w wybranym kształcie

 

/mask <blok/maska> - ustawia maskę dla pędzla. Pędzel będzie działał tylko na tym bloku

 

/material <blok> lub /mat <blok> - zmienia bloki pędzla

 

/range <zasięg> - zmienia zasięg pędzla

 

/size <wartość> - zmienia wielkość pędzla

 

 

 

YuHcJew.png

 

/biomelist - pokazuje listę wszystkich biomów

Za pomocą /biomelist -p <numer  strony> możesz przejrzeć pozostałe strony listy

 

/biomeinfo - pokazuje biomy znajdujące się w zaznaczeniu

Spoiler

/biomeinfo -t → pokazuje biom znajdujący się na bloku, na który patrzysz

/biomeinfo -p → pokazuje biom znajdujący się na bloku, na którym stoisz

 

//setbiome <rodzaj biomu> - zmienia biom na zaznaczeniu

Spoiler

//setbiome -p → używa Twojej obecnej lokalizacji

 

/chunkinfo - pokazuje informacje o chunku, na którym się znajdujesz

 

/listchunks - pokazuje listę chunków w zaznaczeniu

 

/delchunks - usuwa chunki w zaznaczeniu

 

//restore - przywraca stan mapy ze snapshota

 

//fill <blok> <promień> [głębokość] - wypełnia dziurę wybranym blokiem

 

/fillr <blok> <promień> [głębokość] - wypełnia dziurę rekurencyjnie (kształt półkuli)

 

//drain <zasięg> - wysusza teren (usuwa wodę/lawę)

Spoiler

//drain -w → również usuwa wodę z bloków (np. ze schodków, płytek, etc.)

 

/fixlava - wyrównuje lawę

 

/fixwater - wyrównuje wodę

 

/removeabove [wielkość] [wysokość] - usuwa bloki nad Tobą

 

/removebelow [wielkość] [wysokość] - usuwa bloki pod Tobą

 

/removenear <bloki/maska> [zasięg] - usuwa wybrane bloki w pobliżu

 

//replacenear <zasięg> [blok do zamiany] <bloki aktualny> - w wybranym zasięgu zamienia bloki na wybrany

Bez podania bloku do zamiany, wszystkie bloki zostaną zamienione w wybrany blok

 

/snow [rozmiar] [wysokość] - nakłada warstwę śniegu na teren

Spoiler

/snow -s → pozwala na stackowanie się śniegu

 

/thaw [rozmiar] [wysokość] - usuwa warstwę śniegu z terenu

 

/green [rozmiar] [wysokość] - zamienia ziemię na bloki trawy

Spoiler

/green -f → również zamienia twardą ziemię

 

/ex [promień] - usuwa ogień

 

/butcher [promień] - zabija moby
 

Spoiler

/butcher -p → zabija również oswojone zwierzęta

/butcher -n → zabija również villagery (NPC)

/butcher -g → zabija również golemy

/butcher -a → zabija również zwierzęta

/butcher -b → zabija również zwierzęta w otoczeniu

/butcher -t → zabija również moby z nałożonym znacznikiem

/butcher -f → zabija również przyjazne moby

/butcher -r → niszczy również stojaki na zbroję

/butcher -w → zabija również wodne moby

 

/remove <rodzaj> <zasięg> - usuwa wszystkie byty z danego rodzaju

 

Rodzaje bytów:

Spoiler

all - usuwa wszystkie byty

boats - usuwa łódki

itemframes - usuwa ramki na przedmioty

items - usuwa przedmioty

minecarts - usuwa wagoniki

paintings - usuwa obrazy

projectiles - usuwa pociski

tnt - usuwa tnt

xp - usuwa kulki doświadczenia

 

//calculate - szacuje wyrażenie matematyczne (lepiej nie używać 😅)

//help - wyświetla wszystkie komendy z pluginu

 

Autorzy: @berkowskyy i @KrychaMieczXD

Data wykonania: 05/07/2023

Data aktualizacji poradnika: 10/04/2024

  • Superka 11

DP3Woc2.png

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...