Administrator berkowskyy 2560 Napisano 6 Lipca 2023 Admin Administrator Udostępnij Napisano 6 Lipca 2023 Kliknij na wybraną kategorię, aby do niej przejść: Ogólne komendy | Nawigacja | Pozycja (selekcja) | Edycja zaznaczenia | Generowanie Schematy i schowek | Narzędzia | Super Kilof | Pędzle | Pozostałe komendy Oznaczenia: <> - wartości musi zostać podana [ ] - podanie wartości nie jest wymagane (opcjonalnie) /we help lub /worldedit help - pokazuje listę komend z WorldEdita Aby przejść do wybranej strony z komendami należy wpisać /we help -p <numer strony> (przykład: /we help -p 5) //wand - przywołuje różdżkę (drewnianą siekierę) do Twojego EQ Dzięki różdżce możesz wyznaczać obszar zaznaczenia (lewy - prawy) /toggleeditwand - wyłącza działanie różdżki (drewniana siekierka staje się zwykłym przedmiotem) //undo - cofa poprzednio wykonaną czynność //redo - cofa cofnięcie ostatnio wykonanej czynności (czyli cofa //undo) //clearhistory - czyści historię wykonywanych czynności //limit <limit> - ustawia limit bloków na wykonywane czynności Jeżeli ustawisz //limit -1 to masz nieskończony limit bloków //gmask <maska> - ustawia globalną maskę (na wszystkie komendy) Przykład: dzięki //gmask #solid wszystkie komendy będą działać na stałych blokach (czyli bez wody, powietrza etc.) Wytłumaczenie masek: Spoiler #solid - działa na stałych blokach #air - działa tylko na powietrze #existing - działa na wszystko, co nie jest powietrzem #exposed - działa na te bloki, które są wystawione na powietrze przynajmniej z jednej strony #region - działa na zaznaczeniu, które zostanie wybrane przed ustawieniem tej maski #dregion - działa na zaznaczeniu, które aktualnie zostanie wybrane ## - działa na typie rodzajach danego bloku, np. ##wool będzie działało na wszystkich kolorach wełny ! - negacja, działa na blokach oprócz wybranego, np. !stone spowoduje, że wybrana komenda będzie działać na wszystkie bloki, oprócz kamienia /unstuck - pozwala na wyjście z bloku, jeśli w nim utkniesz /ascend - przenosi Cię o 1 poziom w górę Jeżeli chcesz przenieść się o kilka poziomów wyżej, skorzystaj z /ascend <ilość poziomów> /descend - przenosi Cię o 1 poziom w dół Jeżeli chcesz przenieść się o kilka poziomów niżej, skorzystaj z /descend <ilość poziomów> /ceil - przenosi Cię do sufitu, stawiając blok szkła pod Tobą Spoiler /ceil -f → wymusza, że ustawia Cię pod sufit bez szkła, jeżeli masz możliwość latania /ceil -g → wymusza, że ustawia Cię pod sufit ze szkłem, niezależnie czy masz włączone latanie /thru - umożliwia przechodzenie przez ścianę, na którą patrzysz /jumpto lub /j - przenosi Cię tam, gdzie patrzysz /up <ilość> - przenosi Cię o daną liczbę kratek w górę, stawiając pod Tobą szkło Spoiler /up -f → wymusza, że przenosi o daną liczbę kratek w górę bez szkła, jeżeli masz możliwość latania /up -g → wymusza, że przenosi o daną liczbę kratek w górę ze szkłem, niezależnie czy masz włączone latanie //pos1 - ustawia pierwszą pozycję zaznaczenia tam, gdzie stoisz Można ustawić ją również poprzez podanie X Y Z (przykład: //pos1 49,25,-120) //pos2 - ustawia drugą pozycję zaznaczenia tam, gdzie stoisz Można ustawić ją również poprzez podanie X Y Z (przykład: //pos2 51,65,420) //hpos1 - ustawia pierwszą pozycję na blok, na który patrzysz //hpos2 - ustawia drugą pozycję na blok, na który patrzysz //chunk - zaznacza chunk, na którym się znajdujesz Możesz zaznaczyć chunk poprzez wpisanie jego pozycji (przykład: //chunk 2,0,26) Spoiler //chunk -s → Zaznacza wszystkie chunki, które obejmuje zaznaczenie //chunk -c → wykorzystuje koordynaty chunku zamiast koordynaty bloku //contract <wartość> [odwrotna wartość] [kierunek] - zmniejsza obszar zaznaczenia o daną wartość Spoiler <wartość> - zmniejsza zaznaczenie o daną wartość [odwrotna wartość] - zmniejsza zaznaczenie o daną wartość z drugiej strony zaznaczenia [kierunek] - zmniejsza zaznaczenie w wybranym kierunku (jeśli kierunek nie zostanie podany, zaznaczenie zostanie zmniejszone w kierunku, w którym patrzysz) //shift <wartość> [kierunek] - przesuwa obszar zaznaczenia bez zawartości wewnątrz regionu Jeśli kierunek nie zostanie podany, zaznaczenie przesunie się w kierunku, w którym patrzysz //outset <wartość> - zwiększa zaznaczenie w każdą stronę o daną wartość Spoiler //outset -h → rozszerza zaznaczenie tylko w poziomie //outset -v → rozszerza zaznaczenie tylko w pionie //inset <wartość> - zmniejsza zaznaczenie w każdą stronę o daną wartość Spoiler //inset -h → zwęża zaznaczenie tylko w poziomie //inset -v → zwęża zaznaczenie tylko w pionie //size - podaje informacje o obszarze zaznaczenia //size -c - podaje informacje o schowku //count <blok/maska> - Zwraca liczbę policzonych bloków/maski Przykład: //count dirt, //count #air //distr - podaje informacje o ilości bloków w zaznaczeniu oraz ilość i wartość procentową danego bloku w tym obszarze Spoiler //distr -c → podaje informacje o schowku //distr -d → podaje informacje poprzez podział bloków według ich stanu (np. różne poziomy plonów będą oddzielnie pokazywane) //distr -p <numer strony> → pokazuje daną stronę z listy, jeśli jest więcej stron //sel <tryb> - zmienia tryb zaznaczenia //sel -d <tryb> - ustawia dany tryb na domyślny Samo użycie komendy //sel czyści zaznaczenie Tryby zaznaczenia: Spoiler cuboid - standardowy tryb, zaznaczenie prostopadłościanu (pozycje przekątnych) extend - podobny do trybu cuboid, jednak nie da się zmniejszyć zaznaczenia poly - tryb, w którym można wybrać wiele punktów i tworzyć różne kształty zaznaczenia obszaru ellipsoid - tworzy elipsoidę na podstawie dwóch punktów - lewy: wyznacza środek, prawy: rozszerzenie zaznaczenia sphere - tryb zaznaczenia, który zawsze tworzy kulę, pozycje zaznaczenia takie same jak w ellipsoid cyl - tryb zaznaczenia w postaci cylindra, pozycje zaznaczenia takie same jak w ellipsoid convex - tryb tworzący kształt wielościenny //expand - <wartość> [odwrotna wartość] [kierunek] - zwiększa obszar zaznaczenia o daną wartość Spoiler <wartość> - zwiększa zaznaczenie o daną wartość [odwrotna wartość] - zwiększa zaznaczenie o daną wartość z drugiej strony zaznaczenia [kierunek] - zwiększa zaznaczenie w wybranym kierunku (jeśli kierunek nie zostanie podany, zaznaczenie zostanie zwiększone w kierunku, w którym patrzysz) //expand vert - rozszerza zaznaczenie maksymalnie w pionie (góra-dół) //set <blok> - ustawia dany blok na całe zaznaczenie //line <blok> [grubość] - tworzy linię pomiędzy dwoma punktami WAŻNE Komenda działa tylko w trybie cuboid i convex //curve - tworzy linię po zaznaczeniu WAŻNE Komenda działa tylko w trybie convex //replace [blok do zamiany] <aktualny blok> - zamienia wszystkie bloki w danym regionie Jeżeli nie podasz jaki blok ma zostać zmieniony, wszystkie bloki zostaną zmienione na wybrany (działanie podobne do //set) //overlay <blok> - ustawia blok na górną warstwę zaznaczenia //center <blok> lub //middle <blok> - wyznacza środek zaznaczenia wybranym blokiem //naturalize - zamienia górna warstwę na trawę, 3 następne w ziemię, a resztę w kamień (unaturalnia teren) //walls <blok> - tworzy ściany z wybranego bloku wokół zaznaczenia //faces <blok> lub //outline <blok> - tworzy w zaznaczeniu podłogę, ściany oraz sufit z wybranego bloku //smooth [ile razy] [blok/maska] - wygładza zaznaczenie Spoiler [ile razy] - ile razy dany obszar ma zostać wygładzony [blok/maska] - wybranie bloku lub maski, która ma zostać wygładzona Jeżeli nie podasz ilości iteracji oraz jakie bloki mają być wygładzone, cały zaznaczony obszar zostanie wygładzony //move [ile razy] [kierunek] - przesuwa tylko i wyłącznie zawartość zaznaczenia (obszar zaznaczenia zostaje w tym samym miejscu) Spoiler [ile razy] - o ile kratek zawartość obszaru ma się przesunąć [kierunek] - kierunek, w którym zawartość zaznaczenia ma się przesunąć Jeżeli nie podasz żadnej z tych wartości, zawartość regionu przesunie się o 1 w kierunku, w którym patrzysz //move -s → przesuwa zawartość zaznaczenia do lokalizacji docelowej //move -a → przesuwa zawartość zaznaczenia bez powietrza //move -e → przesuwa zawartość zaznaczenia wraz z bytami (stojaki, ramki, etc.) //move -b → przesuwa zawartość zaznaczenia wraz z biomem //move -m <blok/maska> → przesuwa zawartość zaznaczenia tylko tych bloków, które zostały określone //stack - [ile razy] [kierunek] - powtarza zaznaczenie Spoiler [ile razy] - ile razy zawartość obszaru ma się powtarzać [kierunek] - kierunek, w którym zawartość zaznaczenia ma się powtarzać Jeżeli nie podasz żadnej z tych wartości, zawartość zaznaczenia zostanie powtórzona raz w kierunku, w którym patrzysz //stack -s → Przesuwa zaznaczenie do ostatniego powtórzenia obszaru //stack -a → powtarza bez powietrza //stack -e → powtarza wraz z bytami (ramki, stojaki, etc.) //stack -b → powtarza z biomem //stack -m <maska/blok> → powtarza tylko wybrane bloki/maskę w zaznaczeniu //regen - regeneruje zaznaczony obszar Spoiler [seed] - regeneruje obszar z wybranego seed'a, bez podania regeneruje teren poprzez seed świata //regen -b → regeneruje również biomy //hollow - tworzy dziurę w zaznaczeniu //forest [typ lasu] [gęstość]- tworzy las w zaznaczeniu Spoiler [typ lasu] - można wybrać, jaki las zostanie wygenerowany. Bez podania zostanie utworzony las dębowy [gęstość] - wartość, w jakiej las ma być gęsty. Bez podania będzie to wartość domyślna. //flora [gęstość] - dodaje florę do regionu //hcyl <blok> <promień> [wysokość] - tworzy pusty cylinder Spoiler W promieniu mogą zostać podane dwie wartości promienia, tworząc inny kształt cylindra Przykład: //hcyl stone 2,10 5 (2 i 10 to promienie, 5 to wysokość) //cyl <blok> <promień> [wysokość] - tworzy pełny cylinder Spoiler W promieniu mogą zostać podane dwie wartości promienia, tworząc inny kształt cylindra Przykład: //cyl stone 2,10 5 (2 i 10 to promienie, 5 to wysokość) //hsphere <blok> <promień> - tworzy pustą kulę Spoiler Można również zmieniać kształt kuli poprzez podanie 3 różnych wartości promienia Przykład: //hsphere dirt 3,5,12 //hsphere -r → tworząc kulę jej dolna podstawa będzie pod Tobą //sphere <blok> <promień> - tworzy pełną kulę Spoiler Można również zmieniać kształt kuli poprzez podanie 3 różnych wartości promienia Przykład: //sphere dirt 3,5,12 //sphere -r → tworząc kulę jej dolna podstawa będzie pod Tobą /forestgen [wielkość] [rodzaj] [gęstość] - tworzy las Spoiler [wielkość] - jak wielki ma być las (ilość kratek) [rodzaj] - jaki rodzaj lasu ma zostać wygenerowany [gęstość] - jak gęsty ma być las /pumpkins [wielkość] - tworzy las dyń //hpyramid <blok> <wielkość> - tworzy pustą w środku piramidę //pyramid <blok> <wielkość> - tworzy wypełnioną piramidę Schematy pozwalają na przechowywanie np. budynków, struktur i wszelkich obszarów zaznaczenia, które może wczytać/wkleić każda osoba posiadająca dostęp do schematów. /schem list - pokazuje listę schematów Poprzez /schem list -p <numer strony> możesz przechodzić między stronami /schem load <nazwa schematu> - wczytuje schemat do schowka Również można kliknąć w literę "L" w liście schematów, aby go wczytać Spoiler /schem delete <nazwa schematu> - usuwa wybrany schemat /schem save <nazwa schematu> - tworzy schemat UWAGA Żeby stworzyć schemat, musisz mieć skopiowane dane zaznaczenie //copy - kopiuje obszar zaznaczenia do schowka Spoiler //copy -e → kopiuje wraz z bytami (stojaki, ramki, etc.) //copy -b → kopiuje wraz z biomem //copy -m <maska/blok> - ustawia wybraną maskę/blok, a reszta bloków zamienia się w powietrze //cut - wycina obszar zaznaczenia i zapisuje go do schowka (działanie podobne do //copy ale z usunięciem skopiowanego obszaru) Spoiler //cut [blok] - wycina zaznaczenie, kopiuje do schowka i zostawia na zaznaczeniu wybrany blok //cut -e → wycina wraz z bytami (stojaki, ramki, etc.) //cut -b → wycina wraz z biomem //cut -m <maska/blok> → ustawia dany blok/maskę, a reszta bloków staje się powietrzem //paste - wkleja zaznaczenie ze schowka Spoiler //paste -a → wkleja zaznaczenie bez powietrza //paste -o → wkleja zaznaczenie w oryginalnej pozycji //paste -s → po wklejeniu zostanie zaznaczony obszar //paste -n → zaznacza obszar wklejenia, bez wklejania zawartości //paste -e → wkleja zawartość wraz z bytami (ramki, stojaki, etc.) //paste -b → wkleja wraz z biomem //paste -m <źródło maski> → wkleja tylko bloki pasujące do maski //rotate <obrót przez Y> [obrót przez X] [obrót przez Z] - obraca zaznaczenie ze schowka za pomocą stopni (90, 180, 270, również na minusie) //flip [kierunek] - odwraca zaznaczenie ze schowka Bez podania kierunku odwróci zaznaczenie w przeciwną stronę, w którą się patrzysz /clearclipboard - czyści schowek /tool tree [typ drzewa] - narzędzie do generowania drzewa Bez podania typu drzewa utworzy się drzewo dębowe /tool repl <blok> - narzędzie do podmieniania bloku /tool stacker [zasięg] [maska] - narzędzie do nakładania stosu bloków Spoiler [zasięg] - ile maksymalnie ma być nałożonych na sobie bloków [maska] - na jakiej masce/bloku ma działać nakładanie stosu bloków /tool farwand - różdżka działająca na odległość /tool none lub /tool unbind - wyłącza narzędzie na wybranym przedmiocie /tool deltree - usuwa unoszące się w powietrzu drzewo Narzędzie działa na unoszące się w powietrzu drzewa, które nie są złączone z innymi drzewami /tool lrbuild <pierwszy blok> <drugi blok> - narzędzie do stawiania bloków na odległość Lewy przycisk stawia <pierwszy blok>, prawy przycisk stawia <drugi bok> /tool floodfill <blok> <zasięg> - zamienia połączone bloki tego samego typu na wybrany blok /superpickaxe single - włącza pojedynczy tryb super kilofa /superpickaxe area - włącza obszarowy tryb super kilofa /superpickaxe recursive - włącza rekurencyjny tryb super kilofa /br forest <kształt> [promień] [gęstość] <typ> - tworzy pędzel, który generuje drzewa Spoiler <kształt> - kształt pędzla (cylinder, cuboid, sphere) [promień] - jak duży ma być pędzel [gęstość] - jak gęsty ma być utworzony las <typ> - jakiego rodzaju drzewa mają się generować /br butcher [zasięg] lub /br kill [zasięg] - pędzel do zabijania mobów w zasięgu pędzla Spoiler /br butcher -p → zabija również oswojone zwierzęta /br butcher -n → zabija również villagerów (NPC) /br butcher -g → zabija również golemy /br butcher -a → zabija również zwierzęta /br butcher -b → zabija również moby z otoczenia /br butcher -t → zabija również moby posiadające na sobie znacznik /br butcher -f → zabija również przyjazne moby /br butcher -r → niszczy również stojaki na zbroję /br butcher -w → zabija również wodne moby /br paint <kształt> [zasięg] [gęstość] <forest/item/set> - pędzel stosujący funkcje Spoiler forest - tworzy las item - imituje użycie danego przedmiotu set - ustawia dany blok w zasięgu pędzla, wtapiając go w teren /br none - usuwa wszelkie pędzle z narzędzi /br gravity [zasięg] - pędzel symulujący efekt grawitacji Spoiler /br gravity -h <wysokość> → zmienia wysokość symulacji grawitacji między podaną wysokością, w górę i w dół /br ex [zasięg] - pędzel gaszący pożar /br sphere <blok> [zasięg] - tworzy kulisty pędzel /br raise <kształt> [zasięg]- pędzel podnoszący wszystko bloki o jeden /br lower <kształt> [zasięg] - pędzel obniżający wszystko o jeden /br smooth [zasięg] [ile razy ma wygładzić] [maska] - będzie wygładzający obszar /br cyl <blok> [zasięg] [wysokość] - tworzy cylindryczny pędzel /br set <kształt> [zasięg] <blok> - tworzy pędzel ustawiający dany blok w wybranym kształcie /br apply <kształt> [zasięg] <forest/item/set> - pędzel nakładający funkcje na dany blok /br snow <kształt> [zasięg] - tworzy pędzel tworzący warstwę śniegu w wybranym kształcie Spoiler /br snow -s → umożliwia stackowanie się śniegu na sobie /br biome <kształt> [zasięg] <rodzaj biomu> - pędzel ustawiający dany biom w zasięgu pędzla w wybranym kształcie /mask <blok/maska> - ustawia maskę dla pędzla. Pędzel będzie działał tylko na tym bloku /material <blok> lub /mat <blok> - zmienia bloki pędzla /range <zasięg> - zmienia zasięg pędzla /size <wartość> - zmienia wielkość pędzla /biomelist - pokazuje listę wszystkich biomów Za pomocą /biomelist -p <numer strony> możesz przejrzeć pozostałe strony listy /biomeinfo - pokazuje biomy znajdujące się w zaznaczeniu Spoiler /biomeinfo -t → pokazuje biom znajdujący się na bloku, na który patrzysz /biomeinfo -p → pokazuje biom znajdujący się na bloku, na którym stoisz //setbiome <rodzaj biomu> - zmienia biom na zaznaczeniu Spoiler //setbiome -p → używa Twojej obecnej lokalizacji /chunkinfo - pokazuje informacje o chunku, na którym się znajdujesz /listchunks - pokazuje listę chunków w zaznaczeniu /delchunks - usuwa chunki w zaznaczeniu //restore - przywraca stan mapy ze snapshota //fill <blok> <promień> [głębokość] - wypełnia dziurę wybranym blokiem /fillr <blok> <promień> [głębokość] - wypełnia dziurę rekurencyjnie (kształt półkuli) //drain <zasięg> - wysusza teren (usuwa wodę/lawę) Spoiler //drain -w → również usuwa wodę z bloków (np. ze schodków, płytek, etc.) /fixlava - wyrównuje lawę /fixwater - wyrównuje wodę /removeabove [wielkość] [wysokość] - usuwa bloki nad Tobą /removebelow [wielkość] [wysokość] - usuwa bloki pod Tobą /removenear <bloki/maska> [zasięg] - usuwa wybrane bloki w pobliżu //replacenear <zasięg> [blok do zamiany] <bloki aktualny> - w wybranym zasięgu zamienia bloki na wybrany Bez podania bloku do zamiany, wszystkie bloki zostaną zamienione w wybrany blok /snow [rozmiar] [wysokość] - nakłada warstwę śniegu na teren Spoiler /snow -s → pozwala na stackowanie się śniegu /thaw [rozmiar] [wysokość] - usuwa warstwę śniegu z terenu /green [rozmiar] [wysokość] - zamienia ziemię na bloki trawy Spoiler /green -f → również zamienia twardą ziemię /ex [promień] - usuwa ogień /butcher [promień] - zabija moby Spoiler /butcher -p → zabija również oswojone zwierzęta /butcher -n → zabija również villagery (NPC) /butcher -g → zabija również golemy /butcher -a → zabija również zwierzęta /butcher -b → zabija również zwierzęta w otoczeniu /butcher -t → zabija również moby z nałożonym znacznikiem /butcher -f → zabija również przyjazne moby /butcher -r → niszczy również stojaki na zbroję /butcher -w → zabija również wodne moby /remove <rodzaj> <zasięg> - usuwa wszystkie byty z danego rodzaju Rodzaje bytów: Spoiler all - usuwa wszystkie byty boats - usuwa łódki itemframes - usuwa ramki na przedmioty items - usuwa przedmioty minecarts - usuwa wagoniki paintings - usuwa obrazy projectiles - usuwa pociski tnt - usuwa tnt xp - usuwa kulki doświadczenia //calculate - szacuje wyrażenie matematyczne (lepiej nie używać 😅) //help - wyświetla wszystkie komendy z pluginu Autorzy: @berkowskyy i @KrychaMieczXD Data wykonania: 05/07/2023 Data aktualizacji poradnika: 10/04/2024 11 Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rekomendowane odpowiedzi