Kliknij na wybraną kategorię, aby do niej przejść:
Ogólne komendy | Nawigacja | Pozycja (selekcja) | Edycja zaznaczenia | Generowanie
Schematy i schowek | Narzędzia | Super Kilof | Pędzle | Pozostałe komendy
Oznaczenia:
<> - wartości musi zostać podana
[ ] - podanie wartości nie jest wymagane (opcjonalnie)
/we help lub /worldedit help - pokazuje listę komend z WorldEdita
Aby przejść do wybranej strony z komendami należy wpisać /we help -p <numer strony> (przykład: /we help -p 5)
//wand - przywołuje różdżkę (drewnianą siekierę) do Twojego EQ
Dzięki różdżce możesz wyznaczać obszar zaznaczenia (lewy - prawy)
/toggleeditwand - wyłącza działanie różdżki (drewniana siekierka staje się zwykłym przedmiotem)
//undo - cofa poprzednio wykonaną czynność
//redo - cofa cofnięcie ostatnio wykonanej czynności (czyli cofa //undo)
//clearhistory - czyści historię wykonywanych czynności
//limit <limit> - ustawia limit bloków na wykonywane czynności
Jeżeli ustawisz //limit -1 to masz nieskończony limit bloków
//gmask <maska> - ustawia globalną maskę (na wszystkie komendy)
Przykład: dzięki //gmask #solid wszystkie komendy będą działać na stałych blokach (czyli bez wody, powietrza etc.)
Wytłumaczenie masek:
/unstuck - pozwala na wyjście z bloku, jeśli w nim utkniesz
/ascend - przenosi Cię o 1 poziom w górę
Jeżeli chcesz przenieść się o kilka poziomów wyżej, skorzystaj z /ascend <ilość poziomów>
/descend - przenosi Cię o 1 poziom w dół
Jeżeli chcesz przenieść się o kilka poziomów niżej, skorzystaj z /descend <ilość poziomów>
/ceil - przenosi Cię do sufitu, stawiając blok szkła pod Tobą
/thru - umożliwia przechodzenie przez ścianę, na którą patrzysz
/jumpto lub /j - przenosi Cię tam, gdzie patrzysz
/up <ilość> - przenosi Cię o daną liczbę kratek w górę, stawiając pod Tobą szkło
//pos1 - ustawia pierwszą pozycję zaznaczenia tam, gdzie stoisz
Można ustawić ją również poprzez podanie X Y Z (przykład: //pos1 49,25,-120)
//pos2 - ustawia drugą pozycję zaznaczenia tam, gdzie stoisz
Można ustawić ją również poprzez podanie X Y Z (przykład: //pos2 51,65,420)
//hpos1 - ustawia pierwszą pozycję na blok, na który patrzysz
//hpos2 - ustawia drugą pozycję na blok, na który patrzysz
//chunk - zaznacza chunk, na którym się znajdujesz
Możesz zaznaczyć chunk poprzez wpisanie jego pozycji (przykład: //chunk 2,0,26)
//contract <wartość> [odwrotna wartość] [kierunek] - zmniejsza obszar zaznaczenia o daną wartość
//shift <wartość> [kierunek] - przesuwa obszar zaznaczenia bez zawartości wewnątrz regionu
Jeśli kierunek nie zostanie podany, zaznaczenie przesunie się w kierunku, w którym patrzysz
//outset <wartość> - zwiększa zaznaczenie w każdą stronę o daną wartość
//inset <wartość> - zmniejsza zaznaczenie w każdą stronę o daną wartość
//size - podaje informacje o obszarze zaznaczenia
//size -c - podaje informacje o schowku
//count <blok/maska> - Zwraca liczbę policzonych bloków/maski
Przykład: //count dirt, //count #air
//distr - podaje informacje o ilości bloków w zaznaczeniu oraz ilość i wartość procentową danego bloku w tym obszarze
//sel <tryb> - zmienia tryb zaznaczenia
//sel -d <tryb> - ustawia dany tryb na domyślny
Samo użycie komendy //sel czyści zaznaczenie
Tryby zaznaczenia:
//expand - <wartość> [odwrotna wartość] [kierunek] - zwiększa obszar zaznaczenia o daną wartość
//expand vert - rozszerza zaznaczenie maksymalnie w pionie (góra-dół)
//set <blok> - ustawia dany blok na całe zaznaczenie
//line <blok> [grubość] - tworzy linię pomiędzy dwoma punktami
WAŻNE Komenda działa tylko w trybie cuboid i convex
//curve - tworzy linię po zaznaczeniu
WAŻNE Komenda działa tylko w trybie convex
//replace [blok do zamiany] <aktualny blok> - zamienia wszystkie bloki w danym regionie
Jeżeli nie podasz jaki blok ma zostać zmieniony, wszystkie bloki zostaną zmienione na wybrany (działanie podobne do //set)
//overlay <blok> - ustawia blok na górną warstwę zaznaczenia
//center <blok> lub //middle <blok> - wyznacza środek zaznaczenia wybranym blokiem
//naturalize - zamienia górna warstwę na trawę, 3 następne w ziemię, a resztę w kamień (unaturalnia teren)
//walls <blok> - tworzy ściany z wybranego bloku wokół zaznaczenia
//faces <blok> lub //outline <blok> - tworzy w zaznaczeniu podłogę, ściany oraz sufit z wybranego bloku
//smooth [ile razy] [blok/maska] - wygładza zaznaczenie
//move [ile razy] [kierunek] - przesuwa tylko i wyłącznie zawartość zaznaczenia (obszar zaznaczenia zostaje w tym samym miejscu)
//stack - [ile razy] [kierunek] - powtarza zaznaczenie
//regen - regeneruje zaznaczony obszar
//hollow - tworzy dziurę w zaznaczeniu
//forest [typ lasu] [gęstość]- tworzy las w zaznaczeniu
//flora [gęstość] - dodaje florę do regionu
//hcyl <blok> <promień> [wysokość] - tworzy pusty cylinder
//cyl <blok> <promień> [wysokość] - tworzy pełny cylinder
//hsphere <blok> <promień> - tworzy pustą kulę
//sphere <blok> <promień> - tworzy pełną kulę
/forestgen [wielkość] [rodzaj] [gęstość] - tworzy las
/pumpkins [wielkość] - tworzy las dyń
//hpyramid <blok> <wielkość> - tworzy pustą w środku piramidę
//pyramid <blok> <wielkość> - tworzy wypełnioną piramidę
Schematy pozwalają na przechowywanie np. budynków, struktur i wszelkich obszarów zaznaczenia, które może wczytać/wkleić każda osoba posiadająca dostęp do schematów.
/schem list - pokazuje listę schematów
Poprzez /schem list -p <numer strony> możesz przechodzić między stronami
/schem load <nazwa schematu> - wczytuje schemat do schowka
Również można kliknąć w literę "L" w liście schematów, aby go wczytać
/schem delete <nazwa schematu> - usuwa wybrany schemat
/schem save <nazwa schematu> - tworzy schemat
UWAGA Żeby stworzyć schemat, musisz mieć skopiowane dane zaznaczenie
//copy - kopiuje obszar zaznaczenia do schowka
//cut - wycina obszar zaznaczenia i zapisuje go do schowka
(działanie podobne do //copy ale z usunięciem skopiowanego obszaru)
//paste - wkleja zaznaczenie ze schowka
//rotate <obrót przez Y> [obrót przez X] [obrót przez Z] - obraca zaznaczenie ze schowka za pomocą stopni (90, 180, 270, również na minusie)
//flip [kierunek] - odwraca zaznaczenie ze schowka
Bez podania kierunku odwróci zaznaczenie w przeciwną stronę, w którą się patrzysz
/clearclipboard - czyści schowek
/tool tree [typ drzewa] - narzędzie do generowania drzewa
Bez podania typu drzewa utworzy się drzewo dębowe
/tool repl <blok> - narzędzie do podmieniania bloku
/tool stacker [zasięg] [maska] - narzędzie do nakładania stosu bloków
/tool farwand - różdżka działająca na odległość
/tool none lub /tool unbind - wyłącza narzędzie na wybranym przedmiocie
/tool deltree - usuwa unoszące się w powietrzu drzewo
Narzędzie działa na unoszące się w powietrzu drzewa, które nie są złączone z innymi drzewami
/tool lrbuild <pierwszy blok> <drugi blok> - narzędzie do stawiania bloków na odległość
Lewy przycisk stawia <pierwszy blok>, prawy przycisk stawia <drugi bok>
/tool floodfill <blok> <zasięg> - zamienia połączone bloki tego samego typu na wybrany blok
/superpickaxe single - włącza pojedynczy tryb super kilofa
/superpickaxe area - włącza obszarowy tryb super kilofa
/superpickaxe recursive - włącza rekurencyjny tryb super kilofa
/br forest <kształt> [promień] [gęstość] <typ> - tworzy pędzel, który generuje drzewa
/br butcher [zasięg] lub /br kill [zasięg] - pędzel do zabijania mobów w zasięgu pędzla
/br paint <kształt> [zasięg] [gęstość] <forest/item/set> - pędzel stosujący funkcje
/br none - usuwa wszelkie pędzle z narzędzi
/br gravity [zasięg] - pędzel symulujący efekt grawitacji
/br ex [zasięg] - pędzel gaszący pożar
/br sphere <blok> [zasięg] - tworzy kulisty pędzel
/br raise <kształt> [zasięg]- pędzel podnoszący wszystko bloki o jeden
/br lower <kształt> [zasięg] - pędzel obniżający wszystko o jeden
/br smooth [zasięg] [ile razy ma wygładzić] [maska] - będzie wygładzający obszar
/br cyl <blok> [zasięg] [wysokość] - tworzy cylindryczny pędzel
/br set <kształt> [zasięg] <blok> - tworzy pędzel ustawiający dany blok w wybranym kształcie
/br apply <kształt> [zasięg] <forest/item/set> - pędzel nakładający funkcje na dany blok
/br snow <kształt> [zasięg] - tworzy pędzel tworzący warstwę śniegu w wybranym kształcie
/br biome <kształt> [zasięg] <rodzaj biomu> - pędzel ustawiający dany biom w zasięgu pędzla w wybranym kształcie
/mask <blok/maska> - ustawia maskę dla pędzla. Pędzel będzie działał tylko na tym bloku
/material <blok> lub /mat <blok> - zmienia bloki pędzla
/range <zasięg> - zmienia zasięg pędzla
/size <wartość> - zmienia wielkość pędzla
/biomelist - pokazuje listę wszystkich biomów
Za pomocą /biomelist -p <numer strony> możesz przejrzeć pozostałe strony listy
/biomeinfo - pokazuje biomy znajdujące się w zaznaczeniu
//setbiome <rodzaj biomu> - zmienia biom na zaznaczeniu
/chunkinfo - pokazuje informacje o chunku, na którym się znajdujesz
/listchunks - pokazuje listę chunków w zaznaczeniu
/delchunks - usuwa chunki w zaznaczeniu
//restore - przywraca stan mapy ze snapshota
//fill <blok> <promień> [głębokość] - wypełnia dziurę wybranym blokiem
/fillr <blok> <promień> [głębokość] - wypełnia dziurę rekurencyjnie (kształt półkuli)
//drain <zasięg> - wysusza teren (usuwa wodę/lawę)
/fixlava - wyrównuje lawę
/fixwater - wyrównuje wodę
/removeabove [wielkość] [wysokość] - usuwa bloki nad Tobą
/removebelow [wielkość] [wysokość] - usuwa bloki pod Tobą
/removenear <bloki/maska> [zasięg] - usuwa wybrane bloki w pobliżu
//replacenear <zasięg> [blok do zamiany] <bloki aktualny> - w wybranym zasięgu zamienia bloki na wybrany
Bez podania bloku do zamiany, wszystkie bloki zostaną zamienione w wybrany blok
/snow [rozmiar] [wysokość] - nakłada warstwę śniegu na teren
/thaw [rozmiar] [wysokość] - usuwa warstwę śniegu z terenu
/green [rozmiar] [wysokość] - zamienia ziemię na bloki trawy
/ex [promień] - usuwa ogień
/butcher [promień] - zabija moby
/remove <rodzaj> <zasięg> - usuwa wszystkie byty z danego rodzaju
Rodzaje bytów:
//calculate - szacuje wyrażenie matematyczne (lepiej nie używać 😅)
//help - wyświetla wszystkie komendy z pluginu
Autorzy: @berkowskyy i @KrychaMieczXD
Data wykonania: 05/07/2023
Data aktualizacji poradnika: 10/04/2024