Skocz do zawartości
Drogi Gościu. Nie jesteś zalogowany, bądź zarejestrowany na naszym forum, ale pomimo tego możesz tworzyć wątki i odpowiadać w tematach, z tym że wszystkie Twoje wiadomości będą musiały zostać ręcznie zatwierdzone przez Administratora. Z tego powodu zachęcamy Cię do założenia konta (bądź zalogowania), aby uniknąć tych ograniczeń.

Hodowla pszczół


LunaticLilium

Wyróżnione odpowiedzi

Twój nick (z serwera): Karominya
Propozycja dotyczy (tytuł): Wprowadzenia korzystniejszych zasad hodowli pszczół jak i dla innych zwierząt. (Ale temat głównie jest poświęcony pszółkom)
Opis propozycji: Aktualna meta na serwerze wygląda tak, że kopie się jak najwięcej i dąży się do jak największej wykopanej ilości cobla na minutę, ale nie musi tak być, ponieważ hodowla pszczół może być nadal mniej korzystniejszą alternatywą, ale jednak alternatywą. Przechodząc do konkretów:


W nie całe dwa dni od rozpoczęcia gry na tym serwerze byłam w stanie osiągnąć prawie 10 globalny poziom grając głównie górnikiem i drwalem w celu naprawy kilofu co daje mi aktualnie prawie 3k$ na godzinę. Kilof z efektywnością 5 i szczęściem 3 daje mi +/- 300$ na minutę, ok. 500/600 punktów do pracy globalnej i ok 400/500 punktów do górnika. W niecałe 30min jestem w stanie wykopać stack złota (zależnie od szczęście). Sztabkę złota można szybko sprzedać za 220$ co daje nam w zaokrągleniu 14.000$ (14k$) za stack złota. Żelazo +/- dropi x2 proporcjonalnie do złota, czyli załóżmy, że dwa stacki. Osobiście sprzedaję sztabkę żelaza za 18$ co daje mi ok. 2.300$ (2.3k$). Na stack złota średnio dostaję od 40 do 50 sztuk diamentów i emeraldów. Nie często widuję skup diamentów czy emeraldów i osobiście zamieniam je w bloki na przyszły beacon, ale załóżmy, że to też sprzedajemy. Czyli jeżeli brać ceną diamentu i emeralda ze sklepu (/sklep) wyjdzie nam ok 13.500$ (13.5k$) za 45 diamenty i w zaokrągleniu 10.000$ (10k$) za 45 emeraldów. Osobiście mam włączony drop cobla w celu zwiększenia zarobku, więc go też wliczę. Za całe EQ cobla można dostać od 1.500$ (1.5k$) do 1.800$ (1.8k$) i w 30min jestem w stanie zapełnić swój ekwipunek ok dwóch razy.

 

Podsumowując 30min kopania:

9k + 14k + 2.3k + 13.5k + 10k + 3.2k = 52.000$ (52k$)

52k $ jeżeli utrzymywać by średnią. Jeżeli dodać by do tego beacona z przyśpieszeniem 2 to przypuszczam, że można by było się kręcić dookoła, a i tak można by było wykopać stone bez większego problemu, więc jeżeli iść by tym tropem to domyślam się, że w 30min na beaconie jest się w stanie zarobić ok. 100.000$ (100k$), chociaż pewnie liczby są większe.

Przechodząc to właściwego tematu: 

Chcę zaproponować zmianę w hodowli pszczół, która mogłaby byś drobną alternatywą dla kopania.

 

1. Zniesienie nakazu łączenia się pszczół w grupy - Dlaczego w taki sposób?

 

System hodowli pszczół polega na tym, że pszczółka musi zebrać nektar z kwiatków, następnie wrócić do ula/gniazda, przetworzyć nektar i tak AŻ 5 RAZY zanim miód będzie można zebrać. Do jednego ula/gniazda maksymalnie mogą wejść trzy pszczółki, w momencie kiedy pszczółki się łączą zakładam, że nie nakłada się efekt nektaru i zalicza dwie pszczółki jako jedną i w tym momencie hodowla staje się nieefektywna. Zakładam, że tak się dzieje, ponieważ za cała styczność z hodowlą pszczół jest nietknięta przez pracę rolnik/hodowca i po zebraniu miodu do butelki czy klastra przy użyciu nożyc nie daje doświadczenia do pracy.

 

Kolejnym argumentem, aby znieść nakaz łączenia się pszczół w grupę jest fakt, że w momencie kiedy pszczoły wchodzą do ula/gniazda stan zwierząt z przykładowych 50 na działce zmienia się w 0. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ w momencie kiedy pszczoła wchodzi do ula/gniazda nadpisuje stan ula/gniazda i dodaje +1 do ilości pszczół, więc pszczoły nie zabierają zasobów serwera, a są traktowane jako stały item/block. Najprostszym sposobem, żeby to sprawdzić jest wsadzenie 1/2/3 pszczół do ula/gniazda i sprawdzenie czy item się zestackuje, jeżeli nie oznacza to, że w każdym ulu/gnieździe jest inna liczba pszczół.

 

image.thumb.png.fd67e18cf03aa9c10735d92984437ad9.png

 

2. Zwiększenie ceny sprzedaży klastra miodu w /sklep

 

Wiem, że pierwszy punkt w zbanowanych propozycjach brzmi, że cena przedmiotów w sklepie jest nie do zmiany, ponieważ cena jest regulowana przez ostatnie dwa lata, ALE jeżeli ceny są regulowane to dlaczego jeden klaster miodu w sklepie kosztuje 75k$, a ul 200k$ w momencie kiedy na stworzenie ula potrzeba, aż trzech klastrów co jest równe 225k$ i jeszcze sześciu desek. (ceny drewna ze sklepu nie wliczam, bo drewno można dostać nawet za darmo przy użyciu /kit gracz) 

 

Dlaczego zwiększenie ceny klastra miodu jest ważne?

 

Aktualna cena za klaster miodu w sklepie (/sklep) za sprzedaż wynosi 1$, nie chcę nic mówić, ale już marchewkę można sprzedać za 2.4$.

 

Osobiście proponuję cenę: Od 50$ do 80$ za jeden klaster miodu

 

Dlaczego taka cena?

 

Otóż z odrobiną szczęścia jesteśmy w stanie zebrać miód z jednego ula/gniazda dwa razy na dzień. Pszczoły mają swoje własne zasady i zapotrzebowania i w momencie kiedy zachodzi słońce chowają się do swoich domków, aż do ponownego wschodu słońca co daje im ok. 10min pracy na dzień. Jeżeli wziąć pod uwagę fakt, że pierwszy limit zwierząt na działce wynosi 60 to można mieć 20 uli/gniazd w pełni wypełnionych co daje przy odrobinie szczęście ok. 3.000$ (3k$) za 20min gry. Co nie jest fenomenalnie dużą ceną, ale wystarczającą, żeby usatysfakcjonować. Ale biorą pod uwagę fakt, że w momencie kiedy pszczoła jest w ulu/gnieździe nie jest zaliczana jako mob to faktyczna ilość pszczół i uli/gniazd może być o wiele większa!

 

Wyroby miodowe

 

Itemy wyrabiane z miodu takie jak "blok miodu" czy "blok plastra miodu"  czy sam miód w butelkach zostawiam na handel między graczami, bo sam w sobie w engame'owe pvp nie ma nic do gadania, a bardziej te itemy robią za dekorację. 

 

image.thumb.png.5e6f9470535ca7ec3b9a29836cadfc97.png
 

3. Możliwość przyciągnięcia graczy na dłużej

 

W momencie kiedy jest więcej mechanik zarabiania pieniędzy dla dopiero co startujących graczy jest duże prawdopodobieństwo, że gracze zostaną na dłużej niż wykopanie diamentowego setu, zenchanotowanie go na /warp enchant jeżeli dowiedzą się jak zdobyć lapis i zaliczenie zgona chwilę potem na /warp s po czym zostawienie serwera po 2h grania, bo "nic nie ma tutaj do roboty". W tym punkcie chcę się skupić na możliwości dodania innych mechanik hodowlanych podpinając się lekko pod temat @eryter22 Mam na myśli dodanie zadań dotyczących zdobywania rzadkich zwierząt takich jak brązowa banda, zimowy list czy nawet sprowadzenie Stridera do overworld i rozmnożenie go tutaj. Byłoby to jedno z trudniejszych zadań, ale popchnięcie pracy hodowcy dałoby kolejną możliwość zarobku jak i stylu gry.

 

 

Zakończenie

 

Jeżeli temat nie zostanie przyjęty to mam nadzieję, że zachęciłam kogoś do spróbowania sił z hodowlą pszczół, bo jest to wspaniała jak i ciesząca zabawa. Na koniec grupa obijających się o siebie uradowanych pszczółek :3

 

image.thumb.png.37936196d3b4f2369b0992a1ed8ef263.png

 

 

Dodatkowe SS'y: powyżej

  • Superka 5
  • Przytulas 1
  • Wow 1

love.png.861ef6fda3efdbd3c7bcb0158ef76f5c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa, obszerna i interesujące propozycja, pokazuje to, jak wiele rzeczy ciekawych związanych z hodowlą można wprowadzić na server. Swoją drogą, jest to chyba najbardziej obszerna propozycja, którą kiedykolwiek czytałem. 

 

29 minut temu, Karominya napisał:

achęciłam kogoś do spróbowania sił z hodowlą pszczół, bo jest to wspaniała jak i ciesząca zabawa

Na pewno zachęciłaś nawet i osoby co mają alergię na pszczoły.

 

31 minut temu, Karominya napisał:

Na koniec grupa obijających się o siebie uradowanych pszczółek :3

Piękny ss, nadaje się do otrzymania nagrody za ss roku z RealCrafta na rok 2021.

Jestem na tak.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...