Skocz do zawartości
Drogi Gościu. Nie jesteś zalogowany, bądź zarejestrowany na naszym forum, ale pomimo tego możesz tworzyć wątki i odpowiadać w tematach, z tym że wszystkie Twoje wiadomości będą musiały zostać ręcznie zatwierdzone przez Administratora. Z tego powodu zachęcamy Cię do założenia konta (bądź zalogowania), aby uniknąć tych ograniczeń.

ChangeLog RealCraft - Edycja Wiosna/Lato | 31.05.2025 - xx.xx.2025


berkowskyy

Wyróżnione odpowiedzi

  • SAdministrator
Admin

NOWA EDYCJA 31/05/2025 

ɴᴏᴡᴀ ᴇᴅʏᴄᴊᴀ, ɴᴏᴡʏ ꜱᴛᴀʀᴛ!

Kapsuły wylądowały, silniki chłodzą się po podróży międzygwiezdnej, a nasi inżynierowie przez ostatnie dni nie spali, by dostarczyć Wam najświeższe aktualizacje. Poniżej changelog z ostatniego cyklu przygotowawczego kolonii. Witajcie w nowej rzeczywistości – tylko czerwony piasek i czyste zmiany!

ZMIANY 

 Zmiana związana z mapą Nether, Gwiazdą Netheru i Withera

Przez wiele lat otwarcie mapy Piekła doprowadzało do ułatwienia rozgrywki w zastraszającym tempie - pozyskanie Magicznej Latarni stało się łatwym celem, a jej korzyści - efektowym sposobem na zarobek. Na tej edycji odważyliśmy się dokonać zmian, które końcowo mają ustabilizować sytuację edycji po otworzeniu netheru, spowolniając proces zdobywania benefitów mapy.

 

Otwarcie mapy piekła będzie podzielone na dwie fazy:

Faza 1: Otworzenie mapy piekła odbędzie się 2 tygodnie po starcie Nowej Edycji. Będzie to ograniczona wersja mapy, bez struktur (fortece, bastiony), wither szkieletów i blaze'ów.

Faza 2: Oficjalne otworzenie mapy ze wszystkimi jej aspektami. Następuje wraz z przebiegiem edycji.

Celem jest przede wszystkim umożliwienie pozyskiwania odpowiednich surowców bez konieczności czekania 1-2 miesięcy.

 

※ Wither w grze definiowany jest jako BOSS, jednak na serwerze ciężko mu o takie miano. Zazwyczaj walka z nim trwa parę minut, a on sam nieszczególnie jest groźny. Zmieniliśmy to i stworzyliśmy z niego prawdziwą bestię. Zwiększone obrażenia, zdrowie oraz wytrzymałość nie tylko spowodują, że walka z nim stanie się dłuższa, ale również niebezpieczniejsza.

 

Ze względu na to, że po otworzeniu mapy Piekła Magiczne Latarnie stają się pospolitym nabytkiem większości Graczy, zdecydowaliśmy się na odważną zmianę. Od teraz zabicie Withera nie gwarantuje już w 100% Gwiazdy Netheru. Szansa na nią będzie wynosić 33%. Ma to poniekąd wyrównać walkę o ten cenny przedmiot między osobami, które go zdobyły przez wbijanie questów, a między tymi, którzy czekali na otwarcie mapy.

 

Dodatkowo maks. szansa na wypadnięcie głowy wither szkieleta została zmniejszona ze względu na częstotliwość wypadania główek na poprzednich edycjach.

 

 Zmiany związane z questami, nagrodami za punkty questowe

Wraz ze zmianami mapy Piekła musieliśmy podmienić głowę wither szkieleta na Odłamek Gwiazdy Netheru, który w 3 sztukach, wraz z czterema piaskami dusz utworzy Gwiazdę Netheru. Jest to niezbędna zmiana, aby Gracze starający się o Beacona nie musieli walczyć z Witherem.

 

Dodatkowo zaktualizowaliśmy system nagród za punkty questowe. Od teraz pod /questy wymień pojawi się Wam odświeżone GUI z odnowionymi nagrodami do wymiany. Poniżej znajduje się lista nagród, ich ceny oraz... no właśnie - użycia na edycję.

 

Zaktualizowane nagrody:

 Pieniądze (500$): 70 punktów   50 punktów, nielimitowane użycia

 Ogłoszenia: 30 ogłoszeń, 400 punktów  100 ogłoszeń, 1000 punktów, nielimitowane użycia

 Głowa losowego moba: 7,000 punktów  5000 punktów, nielimitowane użycia, możliwość wydropienia głowy Withera, Smoka Kresu (bardzo niska szansa)

 VIP: 2 dni, 12,000 punktów 3 dni, 15000 punktów, 5 użyć.

 Zmiana skina x1: 40,000 punktów  2,500 punktów, 5 użyć

 Kolor nicku 14 dni: 45,000 punktów  bez zmian

 Głowa wither szkieleta: 105,000 punktów  Odłamek Gwiazdy Netheru: 110,000 punktów, 1 użycie

 NOWE: Booster (losowa mnożnik, losowy czas): 15,000 punktów, 5 użyć

 NOWE: Żeton x1 (dodany do konta): 20,000 punktów, 5 użyć

 NOWE: Boska Skrzynka: 100,000 punktów, 1 użycie

 

Chcemy, aby zdobywanie punktów questowych nie było tylko "pobocznym celem", czy głównym - czyli Beaconem. Chcemy, abyście mogli wykorzystać te punkty na nagrody, a dzięki limitom na użycia możemy je zaoferować znacznie większej liczbie Graczy.

 

Zmniejszyliśmy również szansę wydropienia klucza do magicznych skrzynek. Z 5% zmieniliśmy na 3%jest to małostkowa zmiana, która nie powinna być bardzo odczuwalna podczas rozgrywki. Jest to pewien test, sprawdzenie i analiza reakcji graczy na zmniejszoną podaż klucza.

 

Ostatnimi zmianami w sekcji questów jest aktualizacja niektórych progów. Tam, gdzie quest był progi questów były niemożliwe do wykonania usunęliśmy, a w niektórych zostały dodane nowe. Dodatkowo wszelkie nieprawidłowości, które występowały zostały naprawione.

 

Zmiany nastąpiły w następujących miejscach:

※ Quest: Powiększenie działki

1 - 100pkt | 2 - 250pkt  | 3 - 500pkt | 4 - 2000pkt   1 - 100pkt | 2 - 250pkt | 3 - 500pkt | 4 - 750pkt | 5 - 1,000pkt

※ Quest: Postaw bloki

Zaktualizowane progi: 200,000 bloków - 600 pkt oraz 400,000 - 1,000 pkt ➔ 200,000 bloków - 1,000pkt oraz 400,000 bloków  - 1,500pkt

NOWY PRÓG: 150,000 bloków - 700pkt

※ Quest: Zbuduj mechanizm

NOWE PROGI: 2.000 - 150 pkt | 3.000 - 300 pkt | 4.000 - 350 pkt | 5.000 - 400pkt

※ Quest: Zjedz KOXa

USUNIĘTE PROGI: 800 - 1,000pkt oraz 1,500 - 1,200pkt

※ Quest: Nurkuj w oceanie

NOWY PRÓG: 30,000 bloków - 1,200pkt

※ Quest: Wygraj lotto

    x1 - 100pkt ➔ 25pkt
    x2 - 100pkt  50pkt
    x3 - 100pkt  75pkt
    x4 - 100pkt  100pkt
    x5 - 100pkt  125pkt
    x6 - 100pkt  150pkt
    x7 - 100pkt  175pkt
    x8 - 100pkt  200pkt
    x9 - 100pkt  225pkt
    x10 - 100pkt  250pkt
    x11 - 100pkt  275pkt
    x12 - 100pkt  300pkt
    x13 - 200pkt  325pkt
    x14 - 200pkt  350pkt
    x15 - 500pkt  375pkt
    x20 - 1000pkt  400pkt

※ Quest: Wystaw przedmiot na licytacje

    x5 - 100pkt ➔ 50pkt
    x10 - 100pkt  75pkt
    x15 - 100pkt  100pkt
    x20 - 100pkt  125pkt
    x35 - 100pkt  150pkt
    x50 - 100pkt  175pkt
    NOWY PRÓG: x100 ➔  200 pkt

※ Quest: Przepisz kod na chacie

x1 - 50pkt  50pkt
x5 - 200pkt  100pkt
x10 - 400pkt  200pkt
x20 - 500pkt ➔ 300pkt
x35 - 1000pkt  400pkt
x50 - 3000pkt   500pkt
x100 - 5000pkt  1000pkt
x200 - 7000pkt  2500pkt
x300 - 1000pkt  3000pkt
x400 - 1000pkt  x375 - 5000pkt

x500 - 1000pkt ➔ x450 - 7000pkt

※ Quest: Zdobywanie poziomów doświadczeń z exp

30 - 75pkt ➔ 50pkt
60 - 75pkt ➔ 100pkt
120 - 135pkt ➔ 250pkt
240 - 270pkt ➔ 300pkt
480 - 950pkt ➔ 550pkt
960 - 2500pkt ➔ 1250pkt
1800 - 3500pkt ➔ 2500pkt
3000 - 4000pkt  ➔ 3000pkt
6000 - 4500pkt  ➔ 4000pkt
9000 - 5000pkt ➔ 4500pkt
12000 - 5500pkt ➔ 5000pkt    
15000 - 6000pkt ➔ 5500pkt
18000 - 6500pkt ➔ 6500pkt

21000 - 7000pkt ➔ 8000pkt

※ Quest: Wydobywanie rudy kwarcu w netherze

x100 - 10pkt ➔ 50pkt
x1000 - 100pkt ➔ x500 - 150pkt
x5000 - 500pkt ➔ x1000 - 350pkt
x10000 - 2000pkt ➔ x5000 - 750pkt
x20000 - 3000pkt ➔ x7500 - 1250pkt
x30000 - 4000pkt ➔ x15000 - 2500pkt
    

 Powrót podstawowej mapy surowcowej

Na poprzednich edycjach podczas eksplorowania towarzyszyć Wam mogły piękne biomy i krajobrazy, zanim zostały one zgriefowane przez Graczy. Generator customowej mapy był przez nas analizowany i tym razem zdecydowaliśmy się z niego zrezygnować. Niestety ze strony technicznej był on wadliwy i powodował błędy, niektóre widoczne również z perspektywy Gracza (np. wycięte biomy). Nie rezygnujemy z tego generatora na zawsze - jednak na chwilę obecną chcemy sprawdzić, jak zwykła mapa w Waszej opinii będzie się sprawowała i czy robiło to aż taką różnicę.

 

 Zmiany w boosterach

Zauważyliśmy, iż boostery znacząco wpływają na ekonomię serwera. Zaktualizowaliśmy je i teraz będzie ich więcej, jednak konsekwencją tego będzie zmniejszony czas i mnożnik w każdym boosterze. Chcemy przeanalizować takie podejście, a w trakcie edycji mogą one być modyfikowane.

 

 Zwiększenie progów zdobycia mitycznej i legendarnej skrzynki

Zmiany następują za progi poziomów wybranych prac:

Mityczna Skrzynka: 20 poziom dowolnej pracy ➔ 25 poziom dowolnej pracy

Legendarna Skrzynka: 15 poziom dowolnej pracy ➔ 20 poziom dowolnej pracy

 

Dodatkowo zmieniliśmy otrzymywanie skrzynek za ulepszenie poziomu działki:

※ NOWE: Legendarna Skrzynka: zdobycie działki V2

 

 Aktualizacja zawartości magicznych skrzynek oraz dropu z kodu

Dodane zostały nowe przedmioty do skrzynki Legendarnej oraz Mitycznej. Usunięto połowę odłamków ceramiki ze skrzynki Epickiej. Dodatkowo dodaliśmy warianty boosterów do każdej skrzynki oraz parę innych przedmiotów, które, mamy nadzieję, zadowolą Was, gdy je traficie. 

 

Zaktualizowaliśmy również nagrody za przepisanie kodu - od teraz są bardziej "na czasie" i oferują więcej przydatnych przedmiotów, niż wcześniej. Również podrasowaliśmy lekko Boską Skrzynkę, która oferuje parę ciekawych opcji.

 

※ Super Siekiera: Wydajność 6, Niezniszczalność 3, Naprawa ➔ Wydajność 8, Niezniszczalność 3, Naprawa

 

Zaktualizowane dropy dostępne będą w tym miejscu, tydzień po starcie Edycji. Drop z Boskiej Skrzynki wciąż pozostaje ukryty.

 

 Usunięcie wybranych efektów w sklepie klanowym.

Wiemy, że niektóre efekty, które dostępne były do kupienia w sklepie klanowym powodowały bezsensowne walki, które ciężko było zakończyć zwycięsko. Poniżej znajdują się efekty, które nie będą już dostępne w sklepie:

Efekt nasycenia

Efekt regeneracji zdrowia

Efekt ochrony

 

 Zmiana w dropie z kamienia

Ilość złota będzie teraz dropić w zależności od posiadanego poziomu Szczęścia na kilofie.

Usunięta została szansa na wypadnięcie perły kresu.

WPROWADZONE 

 Powrót sklepów tabliczkowych

Na serwer powrócą klasyczne sklepy tabliczkowe. Będą działały dokładnie tak samo jak zawsze - za pomocą tabliczki będzie można ustawić sklep i skup za jednym razem. Jednak nie rezygnujemy również z testów nad nowym systemem sklepów, który oferuje bardziej nowoczesne podejście do prezentacji sklepu. Jednak na ten moment wymaga to więcej czasu, przeanalizowanie ryzyk i konsekwencji oraz dostosowanie systemu pod serwer.

 

Poradnik z tworzenia sklepu/skupu dostępny będzie pod komendą /warp infosklep.

 

 Powrót zrzutów na mapie surowcowej

Zrzuty na surowcowej powracają na serwer, a wraz z nimi pojawiły się zmiany:

 Od teraz zrzuty będą pojawiać się co około godzinę

 Kiedy Gracz otworzy zrzut, pojawi się komunikat na chacie

 Kiedy zrzut ma być pierwszy raz otwarty, skrzynka zostaje zablokowana na 30 sekund. Podczas odblokowania pojawi się komunikat na chacie.

※ Szukanie zrzutu będzie o wiele łatwiejsze ze względu na wystrzelony w niego laser.

 

 Odblokowanie Freelooka

Wiemy, że wiele osób związanych z PvP walczyło to, aby ten mod był dozwolony. Poszliśmy Wam na rękę i odblokowaliśmy go na wszystkich launcherach!

 

 Customowe przedmioty

Dodaliśmy dwa nowe przedmioty, które mogą wypaść z magicznych skrzynek:

 Customowa Elytra, która posiada taki sam armor jak netherytowy napierśnik 4/3, dodająca 2 serduszka podczas noszenia

 Customowa ender perła, która nie zużywa się przy użyciu

 

 Dodanie możliwości zarządzania pulpitami pod /d dostęp

Wiemy, że ta drobna rzecz była przez Was długo wyczekiwana i będzie dostępna już na Nowej Edycji! ❤

 

 Automatyczne powiększanie granicy map

Od Nowej Edycji co 7 dni powiększana jest granica map: surowcowa, nether i end o 100 kratek. Ma to pozwolić na lepsze eksplorowanie miejsc i lokalizacji nieodkrytych wcześniej przez Graczy, a dodatkowo dodaje dynamiki na mapach, dzięki czemu jest po co do nich wracać.

 

 Nowy system wind

Obecny system wind nie tylko nie spełniał swojej funkcji poprawnie, ale również nie był intuicyjny. Wprowadziliśmy łatwiejszy i praktyczniejszy system wind na serwer.

 Windę tworzy się z dwóch bloków: głównego - tarczy strzeleckiej, oraz zasilającego - bloku złota.

 Żeby stworzyć piętra, należy postawić tą samą kombinacje bloków powyżej lub poniżej windy.

 Maksymalna wysokość pomiędzy piętrami wynosi 40 kratek. Nie ma limitu na ilość pięter.

 Korzystanie z wind jest banalnie proste: stojąc na windzie należy wcisnąć SPACJE, aby pójść piętro wyżej lub SHIFT, aby zejść piętro niżej.

 Nowe windy będą dostępne dla wszystkich Graczy, niezależnie od tego czy są dodani do działki czy nie.

 

 Rzeczy wprowadzone podczas Edycji Zimowej

 Asysty przy zabójstwach

 Nowy quest: płyń w łódce

 Wersja: 1.21

 Możliwość łatwiejszego craftowania jaj przechowujących

Użycie: /jajko lub /jajkoprzechowujące - komenda wytwarza 1 jajo przechowujące i pobiera wymagane przedmioty

 Nowy prefix chatu klanowego

 

POPRAWKI/NAPRAWIONE BŁĘDY 

 Naprawiono exploit z kopiowaniem itemów.

 Zestackowane zwierzęta nie dają już absurdalnych wypłat z pracy.

 Lider klanu nie może już sobie odebrać rangi.

 VipWarp można już ustawiać na ujemnej wysokości (poprzednia edycja).

 Wszelkie mikstury już nie pokazują się jako "Błąd tłumaczenia POTION".

 Korzystając z [item]/[reka] nie da się już pisać kolorem wiadomości.

 Pojawiły się poprawki w wyświetlaniu najlepszego kodu dnia.

 Podczas ulepszenia narzędzia na Szczęście poz. 4 i 5 nie potrzeba już przełączać się na pracę Kowala.

 Od teraz wszystkie minibloki będą się poprawnie wyświetlały pod /minibloki.

 Przepalanie rudy kwarcu nie będzie się już liczyło do pracy Kowala.

  • Superka 7

DP3Woc2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...