Skocz do zawartości
Drogi Gościu. Nie jesteś zalogowany, bądź zarejestrowany na naszym forum, ale pomimo tego możesz tworzyć wątki i odpowiadać w tematach, z tym że wszystkie Twoje wiadomości będą musiały zostać ręcznie zatwierdzone przez Administratora. Z tego powodu zachęcamy Cię do założenia konta (bądź zalogowania), aby uniknąć tych ograniczeń.

Poradnik WorldBorder [widoczna i niewidoczna granica świata]


berkowskyy

Wyróżnione odpowiedzi

PORADNIK WORLDBORDER

WorldBorder to plugin umożliwiający ograniczenie wielkości mapy pod wymagania serwera. Optymalizuje świat oraz wyznacza jego granice, dzięki czemu generowanie nowych terenów nie sprawia przykrych konsekwencji

 

 

Oznaczenia:

< > wartość musi zostać podana.

[ ] podanie wartości nie jest wymagane.

 

WORLDBORDER - KOMENDY

 

/wb - wyświetla listę komend

 

/wb list - wyświetla pełne informacje o granicach wszystkich światów.

 

/worldborder set <promieńX> [promieńZ] - ustawia granicę świata o określonym promieniu, wyśrodkowaną zgodnie z pozycją Gracza.

Spoiler

Jeśli promieńZ nie zostanie określony, w obu przypadkach zostanie użyta wartość promieniaX.

 

/wb [nazwa świata] set <promieńX> [promieńZ] <x> <z> - ustawia granicę ze na podstawie określonych koordynatów

 

/wb [nazwa świata] set <promieńX> [promieńZ] spawn - ustawia granicę z punktem odrodzenia świata wyśrodkowaną zgodnie z pozycją Gracza.

Spoiler

/wb netherworld set 250 -12,5 47,3 - ustawia granicę świata o nazwie "netherworld" o promieniu 250 (obszar 500x500), ze środkiem -12,5 (X), 47,3 (Z).

/wb shape round - ustawia kształt granicy na okrągły/eliptyczny dla wszystkich światów.

/wb wshape square - ustawia kształt granicy dla świata, w którym jesteś na kwadratowy/prostokątny, nie wpływając na domyślny kształt używany przez inne światy.

 

/wb set <promieńX> [promieńZ] gracz <nazwa gracza> - ustawia granicę wyśrodkowaną na koordynatach Gracza dla świata, w którym się aktualnie znajduje.

 

/wb [nazwa świata] setcorners <x1> <z1> <x2> <z2> - ustawia granicę opartą na współrzędnych podanych rogów (x1, z1) do (x2, z2).

 

/wb [nazwa świata] radius <promieńX> [promieńZ] zmienia promień granicy świata.

Spoiler

Świat musi mieć już ustawioną granicę by skorzystać z tej komendy, ponieważ wartości X i Z nie są modyfikowane. Można dodać „ + ” lub „ - ” na początku promieniaX lub promieniaZ, aby bieżący promień został zwiększony lub zmniejszony o określoną wartość.

 

/wb knockback <odległość> - określa jak daleko Gracz może zostać odepchnięty od granicy, gdy ją przekroczy.

 

/wb [nazwa świata] clear - usuwa granicę wybranego świata.


/wb clear all - usuwa granice wszystkich światów.

 

/wb bypass [gracz] [on|off] - włącza/wyłącza ignorowanie granic (możliwość wyjścia poza granicę)

 

/wb bypasslist - wyświetla listę wszystkich Graczy, którzy mają włączone ignorowanie granic.

 

/wb shape  - ustawia podstawowy kształt granicy.

Spoiler

Możliwe rodzaje kształtów:

 elliptic round - eliptyczny lub okrągły, w zależności tego, czy granica ma równe lub różne promienie.

 rectangularsquare - prostokątny lub kwadratowy, w zależności tego, czy granica ma równe lub różne promienie.

 

/wb wshape [nazwa świata] - zastępuje kształt dla wybranego świata. Świat musi mieć już wytyczoną granicę.

Spoiler

Możliwe rodzaje kształtów:

 elliptic / round - eliptyczny lub okrągły, w zależności tego, czy granica ma równe lub różne promienie.

 rectangularsquare - prostokątny lub kwadratowy, w zależności tego, czy granica ma równe lub różne promienie.

 

Domyślny kształt używany przez inne światy (ustawiony poprzez /wb shape) nie zostanie przez to zmieniony.

 

/wb [nazwa świata] fill [freq] [pad] [force] - generuje wszystkie brakujące obszary dla wybranego świata, aż do granicy.

Spoiler

Wartości:

[freq] - liczba prób sprawdzenia/wygenerowania na sekundę (domyślnie 20).

[pad] - określa wielkość bufora, którą należy dodać poza swoimi granicami (domyślnie 208, powinno zapobiec generowaniu większej liczby fragmentów przez Graczy).

[force] - wartość siły, jeśli chcesz wymusić ładowanie wszystkich fragmentów świata zamiast automatycznego pomijania fragmentów, które są już w pełni wygenerowane użyj "true" 

 

Spoiler

Po użyciu fill otrzymasz pytanie o potwierdzenie wykonania czynności  i będziesz musiał wpisać /wb fill confirm, aby faktycznie rozpocząć wypełnianie.
Co 5 sekund wyświetli się raport o postępie wraz z szacunkowym procentem ukończenia. 

Aby wstrzymać/wznowić proces w dowolnym momencie jego działania, możesz użyć polecenia /wb fill pause 
Podobnie, aby anulować proces, możesz użyć polecenia /wb fill cancel

 

/wb fillautosave <sekundy> - ustawia interwał automatycznego zapisywania świata podczas procesu wypełniania.

 

/wb [nazwa świata] trim [freq] [pad] wycina obszary, które są poza granicą mapy (jeśli były wcześniej wygenerowane, to ta komenda cofa generowanie tych obszarów)

Spoiler

Wartości: 
[freq]
- liczba fragmentów na sekundę, które będą próbowały sprawdzić (domyślnie 5000).
[pad] - określa wielkość bufora, który należy zachować poza granicami (domyślnie 208, powinno zapobiec generowaniu większej liczby fragmentów przez Graczy).

 

/wb wrap [nazwa świata] <on|off> - włącza opcję, która w momencie, gdy Gracz dotrze do granicy, spowoduje, że pojawi się po drugiej stronie mapy, przy granicy.

 

/wb setmsg <wiadomość> - ustawia wiadomość, którą otrzyma Gracz w momencie dotarcia do granicy mapy.

 

/wb getmsg - wyświetla komunikat, który otrzymują gracze po dotarciu do granicy mapy.

 

/wb whoosh <on|off> - włącza lub wyłącza efekt odrzutu "whoosh".

 

/wb denypearl <on|off> - opcja przełączająca, która anuluje perły kresu wyrzucane poza granicę, zamiast tylko dostosowywać ich lokalizację docelową. (domyślnie włączone)

 

 

WORLDBORDER - WIDOCZNA GRANICA MAPY

 

/worldborder set 2000 - ustawia widoczną granicę świata o promieniu 2000 (obszar 4000x4000 bloków), wyśrodkowaną dokładnie w miejscu, w którym stoisz.

/worldborder set 2000 1000 - jak wyżej, ale z promieniem X wynoszącym 2000 i promieniem Z wynoszącym 1000 (całkowity obszar 4000x2000 bloków).

 

/worldborder center <x> <y> - centruje widoczną granicę świata

 

/worldborder add <odległość> [<czas>] - zmniejsza lub zwiększa średnicę widocznej granicy świata.

 

/worldborder damage <obrażenia> - ustawia wielkość obrażeń widocznej granicy świata na określoną wartość.

Spoiler

Każdy gracz znajdujący się poza buforem granicy świata otrzymuje taką ilość obrażeń na sekundę.

Określa obrażenia, jakie gracz otrzymuje na sekundę za każdy blok przekraczający bufor granicy świata. 

Przykład: Jeśli <obrażenia> wynosi 0,1, gracz znajdujący się 5 bloków poza buforem granicy świata otrzymuje 0,5 obrażeń na sekundę (obrażenia mniejsze niż połowa serca mogą nie zmieniać wizualnego wyświetlania zdrowia, ale nadal się kumulują). Początkowo ustawione na 0,2.

 

 

/worldborder get - zwraca bieżącą średnicę widocznej granicy świata.

 

/worldborder warning distance <odległość> - ustawia odległość ostrzegawczą od widocznej granicy świata na określoną wartość.

 

/worldborder warning time <czas> - ustawia czas ostrzeżenia o widocznej granicy świata na określoną wartość.

 

 

Autor: jacekplacek456

Data wykonania: 01/02/2024

Przetłumaczone z:  dev.bukkit.org

 

Tłumaczenie poprawione 07.06.2024

przez @ berkowskyy

  • Superka 5

DP3Woc2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia Administratora!

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...